مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

امام زاده قاسم بابل | آستانه | همه چیز درباره ی امام زاده قاسم بابل

امام زاده قاسم کجاست؟

امام زاده قاسم (ع) یکی از اثار تاریخی کهن شهرستان بابل میباشد که در مرکز شهر بابل در خیابان ایت الله روحانی محله ی استانه سر درنزدیکی محله اجابن قرار دارد  امام زاده قاسم(ع) دربین مردم بابل به سرآستانه نیز معروف است. امام زاده قاسم(ع) بنا به نوشته ی مورخان از نوادگان امام هفتم شیعیان یعنی امام موسی کاظم (ع)  میباشد که به همراه برادرش حمزه درحدود 1000سال پیش از جور ظلم امویان و عباسیان به این خطه امده و دراین مکان بعداز فوت دفن شده اند. البته میان انها اختلاف نظر نیز وجود دارد.زیرا برخی معتقد اینان از نوادگان پنجم امام محمدتقی(ع) بوده که در ابندان های حوالی آستان دچار بیماری سختی شده و بعد از فوت همان جا به خاک سپرده شدند.

امام زاده قاسم(ع)_نیم قرن پیش

امام زاده قاسم(ع)_نیم قرن پیش

این بقعه از اثار به جای مانده ی قرن نهم هجری است که دارای گنبدی مخروطی به ارتفاع 22 متر با نمایی اجری میباشد.درب منبت کاری شده ی زیبا و پرنقشی درابتدای ورودی بقعه وجود دارد که که درسال 890 هجری قمری به دست استاد هنرمند احمد نجار بن حسین ساروی خلق شده است.بنای اصلی بقعه 8 ضلعی بوده که با اجر ساخته شده و اضلاع انها طاق نمایی و طاق جناغی داردکه به شماره 342به ثبت تاریخی رسیده و در سال 1333 هجری شمسی به دست حاج محمدعلی ایمانی تعمییر و اینه کاری شده است .

امام زاده قاسم(ع)_نمای پشت امام زاده

امام زاده قاسم(ع)_نمای پشت امام زاده

اینستاگرام


امام زاده قاسم(ع)_مزار شهدای گمنام

امام زاده قاسم(ع)_مزار شهدای گمنام

امکانات موجود در امام زاده قاسم(ع)

امام زاده قاسم(ع) روزانه زائران و مشتاقانه زیادی را پذیرا میباشد که در جوار ایشان  و مزار 5 شهید گمنام به راز و نیاز و خلوت با خدای خود میپردازند.

این مکان مقدس داراری امکانات رفاهی از قبیل:مسجد الحاقی،سالن اجتماعات برادران و خواهران،سرویس بهداشتی،فروشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی

درامام زاده قاسم (ع) درحال حاضر به مدت چندین سال است که مراسمات مختلفی  برگزار میشود مانند: برگزاری دعای کمیل درهر پنج شنبه در صحن امام زاده و جوار شهدای گمنام،برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا،برگزاری کلاسهای فرهنگی و قرانی برای جوانان و نوجوانان درایام تابستان در سالن اجتماعات مرقد مطهر ،پاسخ گویی به سوالات شرعی در هر سه شنبه و پنجشنبه در صحن امامزاده

 

مسیر رسیدن به امام زاده قاسم(ع)

مازندران_شهرستان بابل_خیابان ایت الله روحانی_محله ی آستانه سر_ میدان آستانه_امام زاده قاسم(ع)

مناطق پیشنهادی برای گردشگری در بابل

مسجد محدثین

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
جنگل و آبشار پلنگ دره | تصاویر پلنگ دره | مسیر دسترسی آبشار پلنگ دره
نوشتهٔ بعدی
سد سنبل رود | امکانات سنبل رود | تصاویر

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست