مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

پارک جنگلی کشپل | تصاویر

پارک جنگلی کشپل کجاست؟

پارک جنگلی کشپل در 2.5 کیلومتری شهر چمستان شهرستان نور استان مازندران واقع شده است.مساحت این پارک در حدود 721 هکتار میباشد و سرتا سر آن از درختان در هم تنیده ای پوشیده شده است.که هر ببینده ای را محو جمال و زیبایی خود میکند.پارک جنگلی کشپل یکی دیگر از جذابترین پارک های شهرستان نور میباشد که در تمام فصول سال پذیرای گردشگران و طبیعت دوستان زیادی از داخل و خارج استان میباشد.دلیلی که این پارک را بسیار متفاوت تر از دیگر پارک های جنگلی استان مازندران میکند پاییز آن است. پاییز در کشپل بسیار دیدنی است . نمایی از رنگ های مختلف با برگ هایی پهن و نازک که در فصول بهار و تابستان همچون سقفی زیبا سرتا سر جنگل را پوشانده بودنند و با آمدن فصل سرما همچون فرشی بر روی زمین قرار گرفتند و با قدم  گذاشتن بر رویشان  و صدای خش خش برگ ها شما را به شنیدن ارامبخش ترین موسیقی دنیا وادار میکند.

پشنهاد میکنم این مطلب را نیز مطالعه فرمایید:

مکان های دیدنی شهرستان نور 

اینستاگرام

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

پوشش گیاهی متنوع در پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل پوشش گیاهی کم نظیری از درختان جنگلی همانند توسکا،لرک،بلوط،افرا،ممرز و انجیلی را نیز دارا میباشد.این درختان از دسته ی پهن برگان بشمار میروند.به دلیل وجود همین درختان هوای درون این پارک بسیار خنک و دلنشین بوده است به صورتی که شما در هنگام طلوع خورشید مه درون جنگلی را نیز به طور واضح میتوانید مشاهده کنید.

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

البته لازم به ذکر است که اهمیت این پارک جنگلی جدا از درختان بسیار قدیمی چشمه های متعدد نیز دارد .به طوری که در سراسر این پارک حدود 10 چشمه با دبی متوسط 3 تا 5 لیتر شناسایی شده اند و رود خانه لاویج رود نیز از کنار این پارک عبور میکند. جالب است بدانید که به علت وجود سنگ اهن در آب این رود خانه در روزگاران قدیم در این مکان با استفاده از کوره های مخصوص ساچمه تولید میکردند که هنوز هم بقایایی از آن ها به جاب مانده است.

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

امکانات موجود در پارک جنگلی کشپل

این پارک سالانه میهمانان زیادی را از سرتاسر ایران پذیرا میباشد. مدیریت این پارک یک سری از امکانات مورد نیاز گردشگران را فراهم کرده است تا بتوانید ساعات خوشی را در این پارک زیبا به سر کنید.از امکانات موجود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

چشمه آب معدنی،آلاچیق،حصار نرده ای،پله سنگی،فروشگاه مواد غذایی،کبابی،پارک بازی برای کودکان،زمین فوتبال و والیبال،سرویس بهداشتی،قهوه خانه،نماز خانه،تاسیسات روشنایی،سکو برای استقرار چادر و امکانات نسبی اقامتی

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

آدرس و مسیر دسترسی به پارک جنگلی کشپل

استان مازندران_شهرستان نور_شهر چمستان_2.5 کیلومتری شهر چمستان

 

مناطق پیشنهادی :

پارک جنگلی سیسنگان

دریاچه الیمالات

 

 

                                       ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

  *اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

 

 

نوشتهٔ قبلی
دریاچه الیمالات | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
روستای یوش | زادگاه نیما یوشیج

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست