مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستای گرسماسر | تصاویر

روستای گرسماسر کجاست؟

روستای گرسماسر در 40 کیلومتری جنوب غربی رامسر در جاده رامسر به کتالم واقع شده است.جاده ای زیبا که انتهای آن یکی از خیره کننده ترین ییلاق های رامسر دیده میشود.روستای گرسماسر قدمتی تاریخی دارد.حتی نام آن از قلعه ای تاریخی به نام «گرزمان سر» یعنی مکانی دربالای بهشت که هم اکنون اندکی از بقایای آن باقی مانده گرفته شده است.که به مرور زمان به گرسماسر تغییر پیدا کرد.این روستا از شما و جنوب به رشته کوه های البرز،از غرب به روستای رستمسر و از شرق به روستای بزشی محله منتهی میشود.ارتفاع این مکان از سطح دریا به 2000 متر میرسد و دارای اقلیمی کوهستانی است.به همین علت زمستان هایی بسیار سرد و تابستان های خنک و معتدل دارد.از فصل تابستان تا اواسط فصل پاییز پذیرای میهمانان بسیاری است که قصد دارند خودشان را در آغوش مادر طبیعت رهاکرده تا دوباره احیا شوند.

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

اینستاگرام

جمعیت این روستا در حدود 2 الی 3 هزار نفر میباشد که در فصول پربازدید به 4 هزار نفر هم میرسد.اکثر مردمان این روستا به کشاورزی ،مزرعه دارای ،دامپروری و تعدادی هم به زنبورداری مشغول میباشند.این مکان با داشتن آب و هوایی مناسب ،باعث رشد گیاهان دارویی بسیاری از جمله گل گاوزبان شده که خود منبع درامدی برای اهالی روستا است.

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

مکان های دیدنی و گردشگری در روستای گرسماسر

مکان های دیدنی روستای گرسماسر

روستای گرسماسر مکان های مجذوب کننده ی زیادی دارد که در حصار انبوهی از درختان شاه‌بلوط، شمشاد، اقاقیا و راش هر ببیننده ای را شیفته ی خود میکند.از کوه های مرتفع سماموس ،زین پشت و لپاسر گرفته تا چشمه های روان.از معروف ترین آنها میتوان به کوه سماموس اشاره کرد.سماموس از مرتفع ترین کوه های این منطقه به شمار میرود که سالانه کوهنوردان زیادی برای صعود به آن میهمان روستان گرسماسر میشنود.لازم به ذکر است که روستای گرسماسر در دامنه ی شرقی آن و روستای جواهرده در ضلع شمال غربی این کوه قرار گرفته اند.از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه میتوان  چشمه های امیرخانی با آب معدنی سرد،راد کنار ،رستم سر،پولاد ،چهارپیچ را نام برد.

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

سوغات روستای گرسماسر

در این روستا زنان علاوه براین که دوشادوش مردانشان به کشاورزی معشغول هستن کارهای سنتی و صنایع دستی همچون انواع چادرشب، نمد، شولا، چوخا، کوشیر، سفره، جاجیم، نمد، زنبیل، کوزه، سبدهای چوبی و برخی ظروف چوبی مانند لاک تولید کرده و به عنوان سوغات به فروش میرسانند.

روستای گرسماسر_صنایع دستی

روستای گرسماسر_صنایع دستی

روستای گرسماسر_صنایع دستی

غذاهای محلی روستای گرسماسر

امکان ندارد به این مکان دلنشین سفر کنید،در میان انبوهی از درختان قدم بزنید و به موسیقی دلنواز باد و رودخانه ها گوش کنید و از بوی خوش غذاهای محلی بگذرید.گرسماسر به علت فاصله ی کمی که با استان گیلان دارد اغلب غذاهایش با آنان ترکیب شده غذاهایی همچون: ترشی تره، شیرین تره، سیرواویج، پلاسرتره، بورانی، کماج، میرزاقاسمی، هلو آبی، بادمجان قلیه، قطاب مخصوص و ماهی ملاقه (تنوری). میل کنید و لذت ببرید.

روستای گرسماسر_غذاهای محلی

روستای گرسماسر_غذاهای محلی

اقامت در روستای گرسماسر

از آن جایی که این روستا یک روستای ییلاقی است و در از ابتدای بهار تا اوایط پاییز اهالی در آنجا ساکن هستنند برای اقامت میتوانید خانه های روستایی یا ویلاهای موجود را برای مدتی معیین اجاره کنید. اگر هم مایل بودید میتوانید به هتل های نزدیک روتا بروید.برای رزرو هتل بر روی اینجا کلیک کنید.

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

آدرس و مسیر دسترسی به روستای گرسماسر

استان مازندران_شهرستان رامسر _بعد از میدان سیمرغ رامسر_به سمت هریس_50 کیلومتر رفته_روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

مناطق پیشنهادی

روستای فیلبند

روستای جواهرده

روستای نفت چال

 

 

 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

نوشتهٔ قبلی
بوستان جنگلی صفارود | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
جاهای دیدنی مشهد | تصاویر

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست