مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

پارک جنگلی بابلکنار | بزچفت | همه چیز درباره پارک جنگلی بابلکنار

پارک جنگلی بابلکنار ( بزچفت ) کجاست؟

پارک جنگلی بابلکنار باداشتن مساحتی بالغ بر 760 هکتارکه درفازاول 40 هکتار ان به بهربرداری رسیده یکی ازبهترین مناطق گردشگری کشور ازسوی معاون توسعه ی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری معرفی شده است.این پارک زیبا درمحدوی جنگلی روستای درونکلای شرقی قرار دارد.دراین پارک به دلیل وجوددهکده ای زیبا دران به پارک جنگلی بزچفت نیز شهرت پیداه کرده است.از نظر جغرافیایی بخش بابلکنار به دوقسمت جلگه ای و جنگلی تقسیم میشود که جلگه ای در شمال و جنگلی در قسمت جنوبی بخش قرار دارد. پارک جنگلی بابلکنار یکی از انبارهای ذخیره گاهی ژنتیکی است که دران 150 پوشش گیاهی بومی درختی و بوته ای که از معروف ترین انها راش، بلوط، شمشاد، توسکا، نارون و زبان گنجشک را میتوان نام برد قرار دارد. که به انان جنگل های  فسیلی و هیرکانی گفته میشود که زیست گیاه شناسان ازاین جنگل ها به موزه های طبیعی یا فسیل زنده یاد میکنند زیرا قدمت بعضی از این گونه ها به دوران دایناسور ها میرسد. گفته میشود که در عرض های جغرافیایی بیش 40 درجه درخت راش وجود ندارد که 38 درجه از ان در جنگل های هیرکانی ایران قرار گرفته است که پارک جنگلی بابلکنار از موضوع مستثنی نیست واین بیان کننده ی این مطلب است که در حفظ و نگه داری از این نعمت گرانبها کوشا باشیم.االبته قابل ذکر است که نباید حیات وحش زیبا بخصوص وجود بزهای کوهی این جنگل را در مقابل مراقبت از این جنگل از خاطر برد.

 

پارک جنگلی بابلکنار(بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار(بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار(بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت)

اینستاگرام

امکانات موجود در پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت)

 پارک جنگلی بابلکنار  باداشتن چشمه های زیبا و خروشان ،درختانی سرسبزو تنومند ،وجود میوه های وحشی خوش طعم،وزیبایی کم نظیرش سالانه در فصل های مختلف مسافران زیادی را در اغوش سبز خود جای میدهد.این پارک با داشتن امکاناتی نظیرراه وجاده ای هموارو اسفالت،وسایل بازی کودکان،ابخوری های بهداشتی،الاچیق،نمازخانه،سرویس های بهداشتی،سوپرمارکت ،چراغ های برق وامکانات دیگر لحظاتی ارام،راحت وخوشی را برای مسافران به ارمغان میاورد.این جنگل زیبا به دلیل پوشش گیاهی خاص خود نه تنها در فصل بهار و تابستان بلکه در فصل های دیگر سال نیز مهیمانان خود را داراست هنگامی که انان محو تماشای زیبایی های قدرت خداوند میشوند دیگر سرما و گرما کمترین اهمیتی ندارد وتنها بودن و لذت بردن از لحظه است که مهم تلقی میشود.

 

پارک جنگلی بابلکنار(بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار(بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار(بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار ( بزچفت )

پارک جنگلی بابلکنار(بزچفت)

پارک جنگلی بابلکنار ( بزچفت )

مسیر رسیدن به پارک جنگلی بابلکنار ( بزچفت )

دومسیر برای رسیدن به پارک جنگلی بابلکنار وجود دارد:

1_ازتهران اگه از جاده ی فیروزکوه بیایید به قائمشهر و بعد به بابل میرسید و از بابل -فلکله شهید کارگر-جادهی گنج افروز -بعداز 22 کیلومتر سمت چپ تابلوی پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت)نمایان است.

2_ازجادهید هراز مستقیم به بابل -میدان ولایت (شیرخورشید)- خیابان زن بار فروش-میدان دانشگاه (دست راست)-جاده ی گنج افروز-بعداز 22 کیلومتر سمت چپ تابلوی پارک جنگلی بابلکنار (بزچفت) نمایان است.

مناطق گردشگری مشابه

پارک جنگلی جوارم

جنگل های لفور

هفت ابشار 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
2 جاذبه توریستی روستای برنجستانک | چشمه گل پل شاهی | سد برنجستانک | سد زمزم | راه و مسیر دسترسی | ایران کجاست؟
نوشتهٔ بعدی
ارفع ده، سرزمین درختان در هم تنیده | قله ارفع کوه |

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست