مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

پارک لاله تهران کجاست؟

پارک لاله یکی ازقدیمی ترین و پر بازدید ترین و شلوغ ترین و بزرگ ترین پارک کشور ما ایران است، این پارک یکی از جاهای بسیار دیدنی تهران است که در منطقه 6 تقاطع بلوار کشاورز که از شمال به خیابان فاطمی و جنوب به بلوار کشاورز واز غرب به کارگر شمالی و در آخر از شرق به خیابان حجاب منتهی می شود.

تاریخچه پارک لاله

پارک لاله 35 هکتار وسعت دارد و قبل ازپادشاهی محمد رضا پهلوی به نام باغ جلالیه معروف بود، برای این که در سالهای قدیم این منطقه در اختیار ارتش بوده و به عنوان مکان رژه ارتش و برای اسب سواری مورد استفاده قرار میگرفت. در زمان شاه پهلوی باغ جلالیه به دستور همسر شاه «فرح»  به دست یک باغ بان فرانسوی  بوستان فرح  ساخته شد. که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  به بوستان لاله یا همان پارک لاله  تغییر نام داد.

پارک لاله تهران

پارک لاله تهران

گیاهان پارک لاله

در پارک لاله درختان سر سبز همچون سرونقره ای ، اقاقیا، و چنار،توت ، افرا، بید سرخ، بامبو، سرو خمره ای، بدلیل این درختان فضای سبز وهوای پاک این پارک را تشکیل میدهد. در پاییز درختان پارک لاله حسابی دلبری میکنند با برگهای رنگارنگشان طبیعت زیبایی جلوه میدهند. و برای گردشگران جای بسیار مناسبی است

اینستاگرام

 

 

امکانات پارک لاله

این پارک با دارا بودن فضای آرام و زمین وسیع مکان بازی برای کودکان و کتابخانه برای کودکان و زمین ورزشی  و زمین والیبال، بسکتبال، و میزهای شطرنج ، رستوران، مسجد و سرویس بهداشتی هستند . نیمکتهایی برای استراحت و لذت بردن از فضای شاد در این پارک قرار دارد. درپارک جای مناسبی برای دوچرخه سواریست با جود پیچ و خم هایی که دارد این پارک برای کسانی که اهل ورزش باشند خیلی عالی است در این پارک باوجود امکانات فراوان هیچوقت زمان متوجه نمیشود.

پارک لاله تهران

پارک لاله تهران

باغ ژاپنی

در یک قسمت پارک لاله به خاطر داشتن نوع معماری و فضای سبز خاص و آب نما و جوی بارهایی که دارد این قسمت پارک را به باغ ژاپنی معروف شد.

بازارچه پارک لاله

پارک لاله دارای یک بازارچه است که در خیابان کارگر شمالی قرار دارد، این بازارچه یک بازارچه سنتی است که در آن انواع پوشاک و غذاها و سفال و گل گلدون یافت میشود. در این بازارچه انواع خوراکی های محلی غذاهای محلی هر استانی در این بازارچه یافت میشود . اگر در این بازارچه خرید شود هم تهیه  مواد غذایی میشود هم کمکی به فروشندگان این مواد غذایی میشود .

پارک لاله تهران

پارک لاله تهران

موزه های پارک لاله

در بخش غرب پارک موزه قرار دارد ، این موزه فقط یک موزه هنرهای معاصر نیست.در قسمت شمال این پارک یک موزه فرش است که یکی دیگر از جاهای دیدنی این پارک است .

در پارک لاله مجسمه های زیبایی از خیام نیشابوری شاعر و رباعی سرای برجسته ایران و ابوریحان بیرونی ریاضی دان و ستاره شناس مشهور جهان است . بکی دیگر از جاهای دیدنی در پارک لاله به ساعت آفتابی اشاره کرد که با استفاده از خورشید، زمان و موقعیت را نشان میدهد.

پارک لاله تهران

پارک لاله تهران

مسیر های دسترسی به پارک لاله

اولین راه و سریع ترین راه با مترو، مترو انقلاب اسلامی پیاده می شویدو تاکسی کارگر شمالی سوار میشوید.

دومین راه با اتوبوس  مسیر میدان آزادی_میدان هفت تیر و میدان آزادی ،میدان ولیعصر ضلع جنوبی پارک پیاده شوید

سومین راه از تاکسی هایی که  از بلوار کشلورز،خیابان فاطمی،خیابان کارگر شمالی عبور میکنند استفاده شود.

پارک لاله تهران

پارک لاله تهران

تصاویر از : مژگان جعفری، سروش کفایتی، حمیدرضا نمازی، علی سلماسی

نوشتهٔ قبلی
چقدر باید برای تالار عروسی هزینه کنیم؟ یک بررسی کوتاه
نوشتهٔ بعدی
اطلاعات مهم قبل از رزرو مهمانپذیر در تهران

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست