مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

دژ گرماور سیاهکل

دژ گرماور از جاذبه های گردشگری شهرستان سیاهکل واقع در شهر دیلمان است که بسیار تاریخی میباشد. این بنا در جاده ی قدیمی که برای اتصال جلگه به کوهستان شکل گرفته بود ایجاد شد و همیشه در طول تاریخ مسیرهایی که مهم بودند، بناهای خوبی را در خود جای داده اند.

قلعه گرماور سیاهکلاگر قصد سفر به گیلان ، سیاهکل یا هر کجای ایران عزیزمان را دارید، میتوانید از رزرو اقامتگاه در سایت ایران کجاست اقدام نمایید.

[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]

دژ گرماور در بالای دهکده ی گرماور قرار گرفته است. درست میان دو رودخانه ی «شیه» و «درارو» ، دژی بلند در مسیری سخت قرار گرفته است و از این بابت در انجا احداث شده که از نظر دیده بانی بر منطقه تمرکز دارد.

همچنین یک قبرستان قدیمی در نزدیکی این قلعه قرار گرفته است و در نزدیکی آن برای افزایش امنیت ، خندق هایی حفر کرده اند که از دستبرد و سرقت جلوگیری شود.

اینستاگرام

قلعه گرماور سیاهکل گیلان

این قلعه به مرور زمان اسیب دیده و بناهای قدیمی آن از میان رفته است. آب انبارهایی که در این منطقه وجود داشته و نشان از ابادانی و جریان زندگی در انجاست و هر یک در چهار طرف قلعه با عرض و پهنای گوناگون واقع شده اند.

این برج طبق انچیزی که تاریخ نویسان میگویند، به دست سلیم خان در دوران فتحعلی شاه ساخته شده و به ارتفاع 680سانتی متر است و دارای ابعاد گوناگونی از معماری ایرانیست که بخشی از آن اسیب دیده و بخشی دیگر روایت گر فرهنگ مردم ایران میباشد.

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
ابشار لونک سیاهکل گیلان | روستای لونک در گیلان
نوشتهٔ بعدی
حمام تاریخی دیلمان

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست