مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

کاروانسرای تی تی

کاروانسرای تی تی از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان سیاهکل میباشد که بسیار زیبا بوده و مورد توجه گردشگران و مسافران استان گیلان قرار میگیرد. موقعیت جغرافیایی این استان در ۲۵ کیلومتری شهر لاهیجان و ۷۵ کیلومتری شهر رشت و در سمت راست ساحل شیم رود و محل تلاقی آب شیم رود و بابا کوه میباشد.

اگر قصد سفر به گیلان ، سیاهکل یا هر کجای ایران عزیزمان را دارید، میتوانید از رزرو اقامتگاه در سایت ایران کجاست اقدام نمایید.

[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]

تاریخچه کاروانسرای تی تی

کاروانسرای تی تی در سال 1375  در لیست فهرست اثار ملی ایران ثبت شده و مردم میتوانند در هنگام سفر به گیلان از جاذبه های گردشگری سیاهکل همچون کاروانسرای تی تی دیدن کنند. سیاهکل یک شهر بکر و زیبا در لاهیجان است که دارای جاهای دیدنی زیبا و دست نخورده ایست و هرساله مورد توجه گردشگران قرار میگیرد.

جاذبه های گردشگری سیاهکل گیلان

جاذبه های گردشگری سیاهکل گیلان

اینستاگرام

 

قلعه تی تی

کاروانسرای تی تی در زبان گیکی به معنای کاروانسرای شکوفه است. برخی میگویند در دوره ی صفوی عمه ی شاه تصمیم گرفت یک کاروانسرا بنام خویش ساخته و یادی از خود در میان مردم برجای بگذارد. برای همین نام این کاروانسرا در سیاهکل ، تی تی قرار داده شد.

 

جاذبه های گردشگری سیاهکل

جاذبه های گردشگری سیاهکل

معماری کاروانسرای تی تی

جنس بنای ساخته شده در تی تی ، از سنگ و اجر است و این مجموعه دارای حیاطی مرکزی با ورودی شبیه عدد هشت است. دو ایوان زیبا در اطراف آن میتوانید ببنید که بر زیبایی این بنای تاریخی در سیاهکل افزوده است.

شما در ضلع شرقی و غربی فضای هشتی این کاروانسرا 2 اتاق با مساحتی در حدود 17 متر میبینید که انرا میانسرا میخوانند و در وسط آن حوض کوچک و زیبایی قرار گرفته است. همچنین در چهار کنج آن اتاق های مربعی شکل با مساحتی در حدود 14 متر است که انرا کاملتر میکند. بعلاوه در ورودی ان یک فضای نیم هشت قرار گرفته است و از جهت جنوبی یک فضایی تعبیه شده که ویژه شاه بوده و در دو طرف آن 2 اتاق قرار دارد.

کاروانسرای تی تی سیاهکل

کاروانسرای تی تی سیاهکل

آب و هوای سیاهکل و کاروانسرای تی تی مطبوع ، خنک و دوست داشتنی میباشد و به شما توصیه میشود در هنگام سفر به سیاهکل و بازدید از مناطق گردشگری آن حتما لباس گرم باخود به همراه داشته باشید.

جاذبه های گردشگری سیاهکل گیلان

قدمت این اثار تاریخی به بیش از 500 ، 600 سال بازمیگردد و از جمله جاذبه های گردشگری گیلان است که با ایجاد مسیری سهل برای رفت و امد ، به جذب گردشگر در این منطقه کمک شده  است.

آدرس تی تی کاروانسرا

برای انکه بخواهید به کاروانسرای تی تی سفر کنید باید به شهرستان سیاهکل رفته و در مسیر راه کاروانی دیلمان به لاهیجان، بر سر دوراهی رودخانه باباکوه و میثم ‌رود برسید. در 10 کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان ، درست بر بالای تپه ای سرسبز و زیبا که در زمان های قدیم مسیر عبور کاروانیان بوده است میتوانید از تی تی کاروانسرا دیدن کنید.

تی تی کاروانسرا

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
اتشفشان درفک | عکس اتشفشان درفک
نوشتهٔ بعدی
پارک پاشوران سیاهکل | بزرگترین پارک سیاهکل

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست