مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

تالاب بین المللی استیل

تالاب بین المللی استیل یکی از جاهای دیدنی آستارا   است. که در استان گیلان قرار دارد. اگر قصد اقامت در این استان را دارید می توانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اینترنتی اقامتگاه خود نمایید.

[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]

 

تالاب بین المللی استیل

تالاب بین المللی استیل

تالاب استیل در استان گیلان واقع است. این تالاب از شمال به روستای غلام محله و شالیزارهای روستای عباس آباد، از جنوب به روستای دربند، از شرق به جاده آستارا به تالش و از غرب به دامنه های کوه آستارا منتهی می گردد.

اینستاگرام

این تالاب حدود 138 هکتار وسعت دارد و ذخیره آبی آن ۱/۵ میلیون متر مکعب است که تنها منبع آب تامین کننده ۴۰۰ هکتار شالیزار می باشد. آب تالاب استیل از طریق چشمه های درون تالاب، نزولات جوی و چهار نهری که از کوه های اطراف سرچشمه می گیرد تامین می گردد. عمق تالاب از یک متر تا ۳ متر متغیر است.

تالاب بین المللی استیل

تالاب بین المللی استیل

این منطقه  عمدتاً دارای پوشش گیاهی شامل درختان توسکای قشلاقی به همراه نی و گیاهان علفی می باشد. تالاب از درختان متعدد پوشیده شده که منظره دلپذیری به آن بخشیده است. وجود درختان توسکا در این تالاب، جلوه‌ ای دیدنی به آن بخشیده است.

دیگر ویژگی  های تالاب این است که درختان آن به علت ریشه داشتن در آب، همواره در پهنای تالاب جا به جا می ‌شوند و در حال حرکت هستند. به همین علت، تالاب استیل به تالاب درختان شناور نیز معروف است.
این تالاب طبیعی جایگاه پرندگان کمیاب است که برای زاد و ولد از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می کنند که مهمترین  آن چینگیر نوک سرخ است.

تالاب بین المللی استیل

تالاب بین المللی استیل

این تالاب علاوه بر اهمیت زیست محیطی دارای ارزشهای اقتصادی و اجتماعی فراوان است. قرار گرفتن بین جاده و کوه استیل و همجواری با هتل بین المللی و جاذبه های توریستی آن از اهمیت خاص برخوردار است. تالاب استیل در فصل مهاجرت پرندگان، پذیرای هزاران پرنده مهاجر است که دیدن این پرندگان زیبا ارزش پرنده نگری نیز بر آن می افزاید.

 

تالاب استیل

تالاب بین المللی استیل

متاسفانه با پیشروی انسان به سمت تالاب و ازدحام جاده باعث کاهش مهاجرت پرندگان شده است. این تالاب در مساحت 300هکتار در سطح بین المللی جزء مناطق نمونه گردشگری شناخته شده و مطالعات آن توسط مشاور در دست انجام می باشد.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه نمایید.

جاهای دیدنی آستارا

روستای السبلنگاه ماسال

روستای ماسوله گیلان

 

 ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

تالاب بین المللی استیل

نوشتهٔ قبلی
همه چیز درباره شهرستان فومن
نوشتهٔ بعدی
بازارچه ساحلی آستارا

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست