مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

آبشار لاتون گیلان

آبشار لاتون یکی از مناطق دیدنی آستارا محسوب می شود که در استان گیلان قرار گرفته است برای انتخاب این جاذبه گردشگری می توانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اینترنتی اقامتگاه خود نمایید.

آبشار لاتون

آبشار لاتون

آبشار لاتون در انتهای غربی استان گیلان، در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی آستارا به سمت اردبیل، کنار کوه اسپیناس، شهر لَوَندِویل، روستای کوته کومه واقع شده است. فاصله آبشار تا روستای کوته کومه ۶۰ کیلومتر است و نیاز به پیاده روی ۴ساعته دارد.

آبشار لاتون

آبشار لاتون

اینستاگرام

دسترسی به آبشار

برای رسیدن به این آبشار زیبا  در بخش‌هایی از مسیر اگر رودخانه‌ها کم‌آب باشد می توانید از عرض رودخانه بگذرید.

یا می توانید همان راه جنگل را ادامه دهید. اما بهترین حالت این است که از راهنمای محلی کمک بگیرید یا توسط  نقشه به مسیرتان ادامه دهید.

در عرض چند ساعت راه پیمایی و کوه پیمایی شما را به نقطه‌ای می‌رساند که کم‌کم صدای آبشار به‌گوش می‌رسد. خوشبختانه آبشار لاتون از امکانات مورد نیاز مثل ،سرویس بهداشتی، بوفه و اتاق برای کرایه نیز برخوردار است.

 

 

 

آبشار لاتون

آبشار لاتون

پر آب بودن این آبشار بستگی به بارش های سالانه دارد. اما هیچ وقت بدون آب نمی ماند و همیشه در آن آب جریان دارد.  و همچنین  برای ماندن در این طبیعت زیبا می توانید کمپ هم بزنید و ماندن در طبیعت را جور دیگری تجربه کنید. در کنار این آبشار، جنگلی بکر و دست نخورده را می بینید که پر از درختان میوه است حتما به داخل این جنگل بروید و میوه های درختان گلابی، آلو، به، ، فندوق، گردو، سیب وحشی را بخورید. این جنگل حیوانات متنوعی مثل جوجه تیغی، گاو، اسب، گراز و .. دارد و در ۹ ماه از سال سرسبز و تماشایی است.

 

آبشار لاتون

آبشار لاتون

بهترین زمان سفر به آبشار لاتون

آگر شما نیز مشتاق دیدن این آبشار زیبا شده اید می توانید نیمه اول بهار را برای این سفر انتخاب کنید چون در این زمان از سال رطوبت کمتر و هوا معتدل است و بدون اینکه رطوبت زیاد در هنگام بالا رفتن از تپه شما را اذیت کند می توانید به قله برسید.

در فصل تابستان این منطقه داردای هوا شرجی و گرم است که مطمئنا در حین بالا رفتن از تپه ناراحتی ها را برایتان ایجاد میکند. از طرفی در هنگام بهار با جنگلی تر و تازه هم روبرو می شوید که صدای چه چه پرندگان،  زیبایی خیال انگیزی را به آن می دهد.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را بخوانید.

بام سبز لاهیجان

بقعه شیخ زاهد گیلانی 

باغ ملی لاهیجان

 

 ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

 

نوشتهٔ قبلی
قلعه رودخان کجاست؟
نوشتهٔ بعدی
آبشار لار چشمه

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست