مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی آستارا

آستارا  یکی از شهر های  استان گیلان است. اگر قصد اقامت در این استان را دارید می توانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اینترنتی اقامتگاه خود نمایید.

ریشه واژه آستارا ازآسته‌رو در زبان تالشی گرفته شده است. درباره‌ی این که چرا این اسم را برای این شهر انتخاب کرده اند گفته اند که کاروانان و مسافران، زمانی که به این منطقه‌ی مردابی و ساحلی می‌رسیدند، ناچار به حرکت آهسته‌تر می‌شدند و از همین رو، واژه آسته‌رو آهسته‌رو تالشی به مرور تبدیل به آستارا شده‌ است.
آستارا یکی از مناطق بسیار خوش آب و هوا در شمال ایران است، که بسیاری از گردشگران در فصل گرم سال برای تفریح به این منطقه روی می آورند.

 

 

اینستاگرام

پارک جنگلی بی بی یانلو

پارک جنگلی بی‌بی یانلو

پارک جنگلی بی‌بی یانلو

پارک جنگلی بی‌بی یانلو در حاشیه جاده آستارا به اردبیل جای گرفته است. این پارک از جنگل‌های هیرکانی کشور  محسوب می شود پارک بی بی یانلو از نمونه های بی‌نظیری است که دارای جاذبه‌های طبیعی منحصر‌به‌فرد و خاص خود است که گردشگران طبیعت گردان توجه زیادی به این منطقه دارند.

معرفی کامل پارک جنگلی بی بی یانلو

 

بقعه پیر قطب الدین

بقعه پیر قطب‌الدین

بقعه پیر قطب‌الدین

از اثار های تاریخی آستارا بقعه پیر قطب‌الدین است که در ۳ کیلومتری جاده آستارا به اردبیل در داخل قبرستان روستای باغچه‌سرا، روی تپه نسبتا بلندی جای گرفته است. این بنای آجری متعلق به دوره قاجاریه است. که طول آن بیش از ۱۱ متر و عرض آن ۶ متر است

معرفی کامل بقعه پیر قطب الدین

 

بازار بزرگ ساحلی آستارا

بازار ساحلی آستارا

بازار ساحلی آستارا

از مهمترین مراکز تجاری استان گیلان بازار بزرگ ساحلی آستارا است که بخش مهمی از درامد مردم آستارا از این بازار تامین می شود و باعث رونق و پیشرفت کسب و کار ها شده است

بازار ساحلی آستارا از معروف ترین بازارهای ایران است که در میان مردمان محلی آستارا با نام «بساط» شناخته می‌شود.

معرفی کامل بازار ساحلی آستارا

باغ چای عباس آباد

باغ چای عباس آباد

باغ چای عباس آباد

باغ چای زیبای عباس آباد در ۲ کیلومتری جنوب‌غربی آستارا قرار دارد و به دلیل داشتن منظره زیبا و فوق‌العاده بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. تنها مرکز کشت چای در آستارا باغ چای عباس آباد می باشد.

معرفی کامل باغ چای عباس آباد

گردنه حیران

گردنه حیران

گردنه حیران

گردنه حیران که در مسیر آستارا به نمین اردبیل قرار گرفته است دارای زیبای های طبیعی و خاصی است.

همان طور که از نامش پیداست دیدن این منطقه انسان را به حیرت می آورد کوه های همیشه پوشیده از مه این منطقه منظره های زیبایی را به تصویر کشیده است.

معرفی کامل گردنه حیران

 

روستای کوته کومه

روستای کوته کومه

روستای کوته کومه

روستای کوته کومه، روستایی کوچکی است که علت شهرت  اصلی آن به دلیل وجود آبشار لاتون است. از دیگر جاهای دیدنی مشهور این روستا می‌توان به آبگرم کوچک آن اشاره کرد.

معرفی کامل روستای کوته کومه

 

کوه اسپیناس

رشته کوه اسپیناس

رشته کوه اسپیناس

در پشت تالاب استیل رشته کوه با ابهت و زیبای اسپیناس قرار گرفته است و آبشار لاتون از رشته کوه های مرتفع این کوه سرچشمه می گیرد.

معرفی کامل کوه اسپیناس

 

 

آبشار لاتون

آبشار لاتون

آبشار لاتون

آبشار لاتون در15 کیلومتری جنوب آستارا در روستای کوته کومه قرار دارد و  با ارتفاع ۱۰۵ متر جزو مرتفع‌ترین آبشار  استان گیلان و ایران است.

معرفی کامل آبشار لاتون

 

پناهگاه حیات وحش لوندویل

پناهگاه حیات‌وحش لوندویل

پناهگاه حیات‌وحش لوندویل

در سال ۱۳۵۲ هجری شمسی پناهگاه حیات‌وحش لوندویل به‌ عنوان منطقه حفاظت‌شده اعلام شد این پناهگاه در  شهر آستارا در استان گیلان واقع شده است و از نمونه های منحصر‌به‌فرد از باقی‌مانده جنگل‌های جلگه‌ای هیرکانی است که گونه‌های گیاهی و جانوری مهمی را در خود جای داده است.

معرفی کامل پناهگاه حیات‌وحش لوندویل

 

تله کابین حیران

تله‌کابین

تله‌کابین

در انتهای گردنه حیران  تله‌کابین حیران قرار گرفته است و ایت تله کابین با طی کردن یک مسیر رویایی سرسبز ۱۵۰۰ متری به شرقی‌ترین نقطه پارک جنگلی فندقلو متصل می‌شود. ارتفاع این تله‌کابین از سطح دریا ۱۷۳۰ متر است

معرفی کامل تله کابین حیران

 

آستاراچای

آستارا چای

آستارا چای

آستارا چای نام رود کوچک است که در آستارا و در مرز میان ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد. این رود زیبا در ایران شامل سه شاخه فرعی است که دو شاخه آن از ارتفاعات حیران و یک شاخه دیگر آن از ارتفاعات جنگلی بهارستان جریان می‌یابند. کناره‌های این رودخانه زیبا از درختان سرسبز و بیشه‌زارها پوشیده شده است و دارای منظره حیرت‌انگیز و خارق‌العاده‌ای است.

معرفی کامل آستارا چای

تالاب بین المللی استیل

تالاب بین‌المللی استیل

تالاب بین‌المللی استیل

تالاب بین‌المللی استیل از نمونه جاذبه های دیگر آستارا است که در چهار کیلومتری  این شهر و در حاشیه جاده آستارا به تالش قرار گرفته است.

علت اهمیت داشتن و توریستی بودن این تالاب زیبا و شگفت‌انگیز به دلیل نزدیکی به جاده و تنوع چشم‌اندازهای طبیعی نظیر کوهستان ، جنگل، مزارع و کشتزارهای اطراف است.

چون ریشه های درختان این تالاب در آب قرار دارد در مسیر تالاب حرکت می کنند

معرفی کامل تالاب بین المللی استیل

 

 

 

آستارا

 

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

بام سبز لاهیجان

بقعه شیخ زاهد گیلانی 

باغ ملی لاهیجان

 

 ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
معرفی کامل شهرستان ماسال
نوشتهٔ بعدی
آبشار دیدنی تولی نساء

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست