مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

تله کابین حیران

تله کابین حیران یکی از مناطق دیدنی آستارا محسوب می شود که در استان گیلان قرار گرفته است برای انتخاب این جاذبه گردشگری می توانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اینترنتی اقامتگاه خود نمایید.

تله کابین

تله کابین

معرفی تله کابین حیران

با سفر رویایی خود به منطقه حیران می توانید گذر از میان ابرها را در تله کابین حیران را  تجربه کنید!

تله کابین حیران یکی از دیدنی های آستارا است که در 35 کیلومتری جاده آستارا به اردبیل و در غرب روستاي ونه بين و حاجي امير آستارا قرار دارد و همچنین به دلیل نزدیکی به شهر اردبیل برخی آن را جزو جاذبه های اردبیل نیز می‌دانند.

اینستاگرام

این تله کابین در سال 1390 در مجموعه‌ای به نام دهکده توریستی حیران افتتاح شد و خیلی زود جایگاه خود را در بین جذاب‌ترین مراکز تفریحی آستارا تثبیت کرد و هر ساله در نیمه اول سال میزبان سیل عظیمی از گردشگرانی است که برای  سفر، آستارا و اردبیل را انتخاب می‌کنند.

 

منظره های گردنه حیران

چشم‌اندازهای زیبا و وسیعی از گردنه حیران را مشاهده می‌کنید و با عبور ابرها از مقابل چشمانتان، منظره‌ای رؤیایی خلق را در برابر خود می‌بینید. علاوه بر مناظر بکر و خیره‌کننده، از چشم‌اندازهایی که در طول مسیر حرکت تله کابین قابل مشاهده است، می‌توان به قلعه شیندان  اشاره کرد که قدمت آن به زمان ساسانیان می‌رسد و امروزه در خاک کشور آذربایجان قرار دارد

و همچنین منظره‌ای رؤیایی در دل کوه‌ها ایجاد کرده است که دورنمایی از کوه و قلعه، از آن سوی گردنه به چشم می‌خورد. تله کابین حیران 33 کابین دارد که سی عدد از آن به صورت معمولی و با ظرفیت 6 نفر و سه کابین به صورت وی آی پی طراحی شده است، کابین‌های VIP امکانات ویژه‌ای دارد که از جمله آن می‌توان به سیستم پخش موسیقی، یخچال به همراه وسایل پذیرایی و مبل‌های چرمی اشاره کرد.

 

تله کابین حیران

تله کابین حیران

تله کابین حیران 1500 متر طول و 1720 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و حداکثر سرعت کابین‌ها 6 متر بر ثانیه است. تجهیزات این تله کابین از کشور اتریش خریداری شده است و از نظر تکنولوژی جزو ایمن‌ترین و پیشرفته‌ترین‌ها در نوع خود محسوب می‌شود. در صورت مناسب بودن شرایط جوی، تله کابین حیران همه روزه از ساعت 8 صبح الی 10 شب آماده میزبانی گردشگران است. علاوه بر تله کابین، یک پیست کارتینگ نیز در این مجموعه تفریحی وجود دارد که اگر عاشق سرعت و هیجان هستید، تجربه مسابقه در دل کوهستان حیران را از دست ندهید.

 

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را بخوانید.

بام سبز لاهیجان

بقعه شیخ زاهد گیلانی 

باغ ملی لاهیجان

 

 

 ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

 

 

نوشتهٔ قبلی
روستای کوته کومه
نوشتهٔ بعدی
کاخ نهارخوران رودسر ( کاخ رضا خان)

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست