مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

کاخ نهارخوران رودسر ( کاخ رضا خان)

کاخ رضاخان یا همان کاخ نهارخوران رودسر در دوران پهلوی ( 26 اسفند 1353 ) ساخته شده و این عمارت در میدان شهدا جنب فرمانداری شهرستان رودسر قرار گرفته است.

کاخ جنگلی رضاخان

اگر قصد سفر به رودسر ، گیلان یا هرکجای از ایران عزیزمان را دارید ، سفر خود را با ایران کجاست لذت بخش تر کنید. برای رزرو اقامتگاه میتوانید از سایت ایران کجاست اقدام نمایید.

[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]

کاخ رضاخان در رودسر

کاخ نهار خوران رودسر به شکل مستطیلی است و به ابعاد 23*13 میباشد. در قسمت شمالی کاخ رضا خان رودسر ، دو فضای نعلی شکل است که آنرا متمایز کرده است. این کاخ زیبا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری رودسر شباهت زیادی به دیگر کاخ های دوره ی پهلوی داشته و در دو طبقه ساخته شده که با سیمان نمای آن پوشش داده شده است. سقف کاخ نهار خوران که از جاهای دیدنی رودسر بشمار میاید ، بصورت شیروانی است. همچنین باید گفت پوشش دیواری اتاق ها و سالن اصلی با گچ بری ساده انجام شده است.

اینستاگرام

کاخ اختصاصی رضا شاه

کاخ رضا خان در دوران پهلوی بعنوان اقامتگاه موقت رضا خان بوده که در مواقعی که به شهرستان رودسر سفر داشته است مورد استفاده قرار میگرفته است. اما در حقیقت کاخ نهارخوران رودسر از جمله بناهای تشریفاتی است که در شهر رودسر نگهداری شده است.

کاخ نهارخوران رودسر

کاخ رضاخان بعنوان یکی از اثار ملی کشور است که در سازمان ثبت اثار ملی قرار گرفته است. اگر قصد سفر به رودسر را دارید پیشنهاد میکنیم از این بنای تاریخی دیدن کرده و لذت ببرید.

 

کاخ رضاخان رودسر

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
تله کابین حیران
نوشتهٔ بعدی
چشمه آب معدنی سجیران در رودسر

برچسب ها

, , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست