مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است؟

سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است؟ 

اگر بخواهیم به این سوال که کدام فصل برای سفر به کیش مناسب تر است پاسخ دهیم، قطعا باید چند شاخصه مهم را مورد بررسی قرار دهیم که مهم ترین آن ها آب و هوا، زمان ارائه تخفیف های ویژه جشنواره ها در جزیره و ارزان بودن تور ها هستند. ما در مطلب پیش رو قصد داریم با بررسی المان های مطرح شده بهترین فصل های سفر به کیش با تور کیش لحظه آخر را برایتان شرح دهیم تا اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، با اطلاعات از این شرایط، سفری ارزان و در عین حال به صرفه و لذت بخش را تجربه کنید. بر خلاف چیزی که برخی از مردم فکر می کنند، سفر به کیش همیشه گران قیمت نیست و هزینه های سنگین در پی ندارد. از طرف دیگر جزیره کیش همیشه هم آب و هوای خشک و گرم ندارد و بعضی از فصل ها آب و هوای آن بسیار دلپذیر و مطبوع می شود که بهترین زمان برای سفر است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فصل ها برای سفر به کیش از نظر آب و هوا و ارزانی را به شما معرفی کنیم.    

 

سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است

سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است

 

اینستاگرام

ارزانترین زمان سفر به کیش 

با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که مایل به سفر به کیش هستند به دنبال یافتن ارزان ترین زمان سفر به کیش هستند، در ادامه قصد داریم تا ارزان ترین زمان هایی که می توانید به این جزیره سفر کنید را به شما معرفی کنیم تا با سفر به این جزیره در این زمان ها، سفری ارزان تر به کیش را تجربه کنید. 

 

بعد از تعطیلات نوروز 

اگر دنبال یک سفر ارزان به کیش هستید، باید زمان هایی را انتخاب کنید که گردشگران کمتری به این جزیره می آیند. یکی از این زمان ها، بعد از تعطیلات نوروز است. پس از تعطیلات نوروز، کارهای اداره ها و مشاغل آزاد دوباره از سر گرفته می شود و از حجم سفر به کیش به طور قابل ملاحظه ای کاسته می شود. عجیب نیست اگر با گشتن در میان سایت ها، در این بازه زمانی بلیط هواپیمایی پیدا کنید که کمتر از 200 هزار تومان هم قیمت دارد.  

 

بعد از تعطیلات تابستانی 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سفر به کیش در فصل های کم گردشگر قطعا برای شما ارزانتر از آب در می آید. یکی دیگر از زمان هایی که با کاهش گردشگر در کیش رو به رو هستیم، روز های آغازین مهرماه و اوایل پاییز است. در این ایام به دلیل شروع مدارس، طبیعتا سفرهای بین استانی کم می شود و خانواده ها موقعیت کمتری برای مسافرت دارند. در این روز ها می توانید بلیط های ارزان قیمت برای کیش پیدا کنید و یک سفر دلچسب را برای خود رقم بزنید.  

 

زمان هایی که جشنواره ها برگزار نمی شوند  

اگر چه جشنواره هایی که در کیش برگزار می شوند، بسیار جذاب و دیدنی هستند و باعث ثبت خاطرات خوش در ذهن گردشگران می شوند، ولی بعید است بتوانید در زمان های برگزاری جشنواره ها بلیط های ارزان قیمت پیدا کنید. علاوه بر قیمت بلیط، هزینه اقامت در این ایام نیز در کیش بیشتر خواهد شد، در گذشته معمولا این جشنواره ها در فصل های گرم برگزار می شد ولی چند سالی است که جشنواره ها در دیگر ایام سال نیز برگزار می شوند. از این رو در صورتی که به دنبال سفر ارزان قیمت تری به کیش هستید پیشنهاد می کنیم که بازه زمانی را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید که در این جزیره جشنواره ای در حال برگزاری نباشد. 

 

سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است

سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است

 

بهترین زمانی که می توانید به کیش سفر کنید 

اختلاف دما در برخی از فصول سال در جزیره کیش به 9 درجه هم می رسد و رطوبت در جزیره کیش بسیار بالاست. اگر زمانی که قصد دارید به کیش ورود کنید، هوا طوفانی و بارانی باشد، حرکت کشتی ها به سمت اسکله کیش ممنوع می شود. این ها را گفتیم تا به اهمیت آب و هوا در سفر به کیش اشاره کنیم. در دو ماه نخست بهار، آب و هوای کیش ملایم است و باد های شدید و بارش های تند و هوای شرجی تعدادشان کم است. علاوه بر این، بعد از تعطیلات نوروز معمولا قیمت بلیط ها و هزینه اقامت در کیش کاهش پیدا می کند که این موضوعات سبب شده است که خیلی ها این دو ماه را بهترین زمان سفر به جزیره کیش بدانند.  

اگر به دنبال تخفیف های ویژه در کیش هستید، پیشنهاد می شود پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید. آب و هوای کیش در پاییز نه به تابستان شبیه است نه به بهار، در این فصل، رطوبت هوا تا 60 درصد می رسد، باران های فراوان می بارد و هوا زود تاریک می شود. شاید این فصل از نظر آب و هوایی برای سفر مناسب نباشد، ولی در پاییز، برای جذب گردشگر در این جزیره، تخفیف های بی نظیری ارائه می دهند که گاهی تا 50 درصد هم می رسد.   

 

در این فصل به کیش سفر نکنید 

وقتی می خواهیم درباره معیار های آب و هوایی حرف بزنیم، اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید، این است که شما از چه آب و هوایی لذت می برید و به چه آب و هوایی حساس هستید. اگر گرما اذیتتان می کند، اواخر بهار و تابستان زمان مناسب سفر به کیش برای شما نیست. اگر به گرما عادت دارید و می توانید شرجی بودن هوا و گرما را تحمل کنید، در این دو فصل به این جزیره سفر کنید و از دیدنی های آن و تفریحات آبی لذت ببرید. البته همانطور که در بالا گفتیم، سفر در تابستان می تواند هزینه تمام شده گرانی را برای شما رقم بزند.  

 

سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است

سفر به کیش در کدام فصل مناسب تر است

 

اگر دنبال صرفه جویی در هزینه های سفر هستید، سفر در تابستان و نوروز به جزیره کیش را فراموش کنید. زمستان های جزیره کیش آب و هوای مطبوع و خنکی دارد و سفر در این ایام می تواند خاطرات شیرینی را برایتان رقم بزند. از طرفی قیمت بلیط و هزینه اقامت نیز در پاییز و تابستان معمولا پایین تر از تابستان است، ولی شاید به دلیل شرایط آب و هوایی برخی تفریحات آبی را از دست بدهید.  

 

حرف پایانی 

به طور کلی اگر بخواهیم به عنوان حرف پایانی، بهترین و ارزان ترین فصل برای سفر به کیش را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم که همه چیز به سلایق و علایق شما بستگی دارد. ممکن است شما روی موضوع آب و هوا تمرکز داشته باشید و حاضر باشید برخی جشنواره های تابستانی را برای آب و هوای بهتر از دست بدهید.  یا این که شما بخواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید که در این صورت باید سفر خود را برای بعد از تعطیلات نوروز و بعد از تعطیلات تابستانی موکول کنید. اگر آب و هوا برایتان اهمیت ندارد و به دنبال خرید اجناس ارزان قیمت با استفاده از تخفیف های ویژه هستید، باید پاییز را برای سفر انتخاب کنید. اگر دوست دارید تفریحات دریایی را انجام دهید و هزینه سفر چندان برایتان مورد اهمیت نیست، بهتر است اواخر بهار و تابستان به جزیره کیش سفر کنید. 

نوشتهٔ قبلی
اطاقور | جاهای دیدنی شهر اطاقور | عکس های جذاب
نوشتهٔ بعدی
کار در ارتفاع چیست و در چه مواردی استفاده میشود؟

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست