مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

منطقه حفاظت شده خیبوس و انجیل سی

 منطقه حفاظت شده خیبوس و انجیل سی  کجاست؟ این منطقه ی زیبای جنگلی یکی از جاذبه های توریستی استان مازندران است که به لحاظ توپوگرافیک درارتفاع 250 تا 930متری از سطح دریا واقع در اطراف شهر قائم شهر( بین قادی کلا تا کوه برنجستانک) است که با مساحت3471هکتار یکی از 4منطقه ی حفاظت شده ی محیط زیست ایران است. این منطقه در سال 1378 با عنوان منطقه ی حفاظت شده معرفی شد.  

نمایی از منطقه حفاظت شده خیبوس و انجیل سی

نمایی از منطقه حفاظت شده خیبوس و انجیل سی

 

 

 

اینستاگرام

 

 

 

 

 

 

 

ویژگی های طبیعی منطقه و تاثیر رودخانه توجی بر منطقه جنگلی حفاظت شده خیبوس و انجیل سی :

رودخانه ی توجی به عنوان عاملی خطی طبیعی، موجب تقسیم این منطقه به دو قسمت شمالی و جنوبی شده. این رودخانه ی منشعب از رودخانه ی تلار مازندران، با طول 12 کیلومتری اش و با جهتگیری به سمت غرب، این منطقه ی بکر را زیباتر و توریستی تر کرده است. در کل وجود طبیعت بکر و تراکم پوشش گیاهی با بهره مندی از مسیر دسترسی مناسبف زمینه ای مساعد برای امور پژوهشی و گردشگری ایجاد کرده است. این منطقه از نوع جنگل های هیرکانی است و دارای گونه های گیاهی شمشاد، راش ،ممرز، توسکا، انجیلی، مازو، پلت شیردار، خرمندی و ملچ است. و بلحاظ گونه های جانوری، دارای شوکا، روباه، مرال، تشی ، رودک، سنجابک، مار آبی، لوس مار، پلنگ، خرس قهوه ایفشغال، گراز،توکای گلوسیاه و توکای پشت بلوطی است. 

نقشه راهنما_ دسترسی به منطقه حفاظت شده خیبوس و انجیل سی

نقشه راهنما_ دسترسی به منطقه حفاظت شده خیبوس و انجیل سی

جنگل های هیرکانی :
جنگل های هیرکانی یکی از ارزشمندترین جنگل های جهان که مربوط به دوره زمین شناسی ژوراسیک است. این جنگل ها از نوع پهن برگ با قدمت 40میلیون سال واقع در جنوب و جنوب غربی حاشیه ی دریای خزر اند که شروع آنها از هیرکان جمهوری آذربایجان تا استان گلستان در ایران است.    

نوشتهٔ قبلی
ارطه | 4 اثر ملی ثبت شده ارطه | جاهای دیدنی ارطه
نوشتهٔ بعدی
آبشار گزو |زیباترین آبشار نزدیک به تهران |تصاویر | ایران کجاست

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست