مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

لیلاکوه | روستای ییلاقی | عکس

لیلاکوه لنگرود کجاست؟

لیلاکوه یا “لیله کوه” روستایی ییلاقی و بسیار زیبا و توریستی از توابع لنگرود گیلان می باشد، که تا لنگرود فقط 3 کیلومتر فاصله دارد. مردم عزیز گیلکی هنوز به این منطقه “لیلی کوه ” می گویند. از باغات چایی گرفته تا باغهای پرتقال، آبشارهایی در دل کوه، صدای جوی آب، جنگل های نرم و مخملی، چشمه ها، قهوه خانه های و قلیان سراهای متعدد همه و همه باعث شده سالانه گردشگران زیادی را روانه این منطقه دیدنی کند. جالب است بدانید که معروف ترین قهوه خانه آن قهوه خانه دیشلمه است.

 

طبیعت لیلاکوه

علت نامگذاری لیلاکوه

عده ایی اعتقاد دارند علت نامگذاری لیلاکوه “لیاشاه” به معنی “شاه دختر” می باشد. برخی هم می گویند لیاشاه دختر یکی از پادشاهان گیلان بوده که در نبرد با اعراب افتخارات زیادی داشته است.

اینستاگرام

باغ چایی لیلا کوه

برای رسیدن به باغ های چایی یک جاده خاکی و پر پیچ  خم و در عین حال زیبا وجود دارد. بوی عطر چایی و پوشش سبز مخملی مزارع در این روستا توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. این باغها میدان لیلاکوه را به خط الراس عطاکوه می رساند.

لیلاکوه لنگرود

بهترین فصل برای قدم زدن در میان باغها و رسیدن به قله عطاکوه بهار و تابستان است، که با 1 ساعت پیاده روی و عبور از باغهای چای و استشمام عطر چایی، درختان مرکبات، چشمه و نهر و نوشیدن از آب آن و جنگل می توانید به خط الراس عطاکوه برسید. حتماً در این سفر چایی را به عنوان سوغات این روستای زیبا بخرید.

قلیان_لیلاکوه

قله عطاکوه

قله عطاکوه مرتفع ترین قله منطقه لنگرود و لاهیجان محسوب می شود، که به ارتفاع 700 متر از سطح دریا قرار دارد. از بالای آن می توان شهر زیبای لنگرود را به تماشا نشست. به دلیل وجود دکلهایی بر روی این قله اهالی این منطقه به آن “دکل” می گویند. برای رسیدن به قله مسیرهای مختلفی وجود دارد، که بهترین  و زیباترین مسیر آن حرکت از روستاهای لیلاکوه و دیوشل است.

جاهای دیدنی اطراف لیلا کوه

علاوه بر لیلا کوه که خودش زیبایی های فراوانی دارد، دیدن مناطق نزدیک این روستای زیبا خالی از لطف نیست. از جمله جاهای دیدنی اطراف آن کومله ، اطاقور ، علی آباد ، ملات، روستای پرشکوه می باشد.

لیلاکوه

مسیر دسترسی به لیلا کوه

برای رفتن از تهران به این روستای زیبا می توانید با اتوبوس های لنگرود یا لاهیجان خود را به این منطقه توریستی برسانید، که حدود 5 ساعت با اتوبوس طول می کشد. اگر از لنگرود عازم لیلا کوه هستین سمت راست میدان فرمانداری، اولین خیابان از سمت لاهیجان شما را به این روستای رویایی می رساند. در ضمن فاصله لیلا کوه تا لنگرود حدود 3 کیلومتر است.

پاییز لیلاکوه

نقشه لیلاکوه

همچنین بخوانید:

جاهای دیدنی لنگرود

روستاهای دیدنی لنگرود

جاهای دیدنی گیلان

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
شلمان | عکس جاهای دیدنی
نوشتهٔ بعدی
خانه منجم باشی | جاهای دیدنی لنگرود | عکس خانه منجم باشی

برچسب ها

, , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست