مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

جاهای دیدنی شمال تهران + معرفی مراکز تفریحی و گردشی

جاهای دیدنی شمال تهران

جاهای دیدنی شمال تهران

تهران به‌عنوان پایتخت کشور، مهمترین و پرجمعیت‌ترین کلان‌شهر ایران است. این شهر همواره به دلایل مختلف مهجور مانده و جاهای دیدنی، تفریحی و گردشی آن مورد توجه قرار نگرفته است. چنانچه تهران با جاذبه‌های طبیعی فراوان، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی گوناگون و امکانات و خدمات رفاهی عالی با یک برنامه‌ریزی درست و مدون می‌تواند تبدیل به یک قطب گردشگری بینظیر شود.

کمااینکه این شهر با بیشترین تعداد اقامتگاه و هتل رتبه سوم بیشترین تعداد اقامتگاه پس از مشهد و مازندران را در میان استان‌های کشور دارد. با توجه به آمارهای اعلام شده تنها در سال 1396، سالانه یک میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی از تهران بازدید کردند. این نکته در حالی است که تعداد قابل توجهی از مسافران داخلی تهران به‌صورت کاری و یا اداری و درمانی به این شهر سفر می‌کنند.

چنانچه مسافران و مراجعین داخلی از سراسر کشور تنها با هدف مشخص و از پیش تعیین شده به تهران سفر می‌کنند و بازدید از جاذبه‌ها و مراکز تفریحی و گردشی آن در درجه دوم اهداف این افراد معمولا قرار می‌گیرد. این افراد در سفر خود رزرو هتل انجام نمی‌دهند و تنها درصد بسیار محدودی از آن‌ها سفر چند روزه و اقامت در این شهر دارند.

اینستاگرام

همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم، تهران یکی از مهمترین مراکز گردشگری در ایران است که جاهای دیدنی آن در میان مردم ناشناخته و بسیار مهجور مانده است. در این مطلب قصد داریم بخش بسیار کوچکی از دیدنی‌های تهران را به شما معرفی کنیم. این مطلب تنها سعی دارد گوشه کوچکی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی کند تا در سفر خود به این شهر از آن بهره ببرید. شمال تهران به‌خصوص منطقه یک دارای جاذبه‌ها و مراکز تفریحی گوناگونی است که در ادامه به چند نمونه از این موارد اشاره خواهیم کرد.

جاذبه های فرهنگی تاریخی

شمال تهران و منطقه شمیران با توجه به اینکه همواره مورد انتخاب سیاستمداران و بزرگان کشور بوده دارای کاخ‌ها و اقامتگاه‌های بینظیری است که مجموعه کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، باغ فردوس، از آن جمله هستند. همچنین وجود بازار تجریش در این محدوده علاوه بر ارزش تاریخی، یکی از مهمترین مکان‌های گردشگری خوراکی و تفریحی در این منطقه به‌شمار می‌رود.

از جمله دیگر مکان‌های تاریخی که در شمال تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است می‌توان به دو هتل استقلال تهران و آزادی با نام‌های هتل هیلتون و هتل هایت سابق اشاره کرد. این دو هتل تهران با قرار گرفتن در منطقه شمال تهران از چشم‌انداز بسیار زیبای ارتفاعت البرز نیز برخوردار هستند. چنانچه قصد سفر به پایتخت و اقامت در شمال تهران را دارید با رزرو این دو هتل می‌توانید علاوه بر بازدید از جاذبه‌های شمال تهران از تماشای ارتفاعات البرز نیز لذت ببرید.

جاذبه های هنری و موزه‌ ها

با توجه به آثار تاریخی، فرهنگی و هنری فراوان در کشور، تهران دارای تعداد قابل توجهی موزه در زمینه‌های گوناگون است. از جمله موزه‌های موجود در منطقه یک و شمال تهران می‌توان به موزه موسیقی، خانه موزه سیمین و جلال، موزه زمان، رصد خانه زعفرانیه، موزه دکتر حسابی و موزه سینما اشاره کرد.

بهترین جاهای دیدنی شمال تهران

بهترین جاهای دیدنی شمال تهران

بوستان ها و پارک ها

شمال تهران و منطقه شمیرانات، با توجه به آب و هوای بسیار مناسب دارای فضای سبز و پارک‌های بسیار وسیعی است. از جمله پارک‌ها و بوستان‌های مهم این منطقه می‌توان به پارک نیاوران، جمشیدیه و بوستان قیطریه اشاره کرد.

معرفی جاهای دیدنی شمال تهران

معرفی جاهای دیدنی شمال تهران

گردشگری خوراکی در شمال تهران

منطقه شمال تهران، همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم به دلیل وجود رشته کوه البرز از آب و هوای بسیار خوب و مناسبی برخوردار است. از اینرو وجود رستوران‌ها و کافه‌های متنوع و متعدد در مناطق کوهستانی درکه و دربند این منطقه را تبدیل به یک بخش گسترده با عنوان گردشگری خوراکی کرده است.

گردشگری خوراکی در شمال تهران

گردشگری خوراکی در شمال تهران

منطقه تجریش و وجود بازار تجریش در این محدوده نیز بهترین مکان برای علاقه‌مندان به گردشگری خوراکی است. کافه و رستوران‌های ییلاقات تهران از جمله لواسان، فشم، کن، سولقان و میگون نیز از جمله مراکز مهم تفریحی در منطقه شمال تهران به‌شمار می‌رود.

مراکز تفریحی

تنها وجود رشته کوه البرز در شمال تهران موجب تفریحات و ورزش‌هایی مانند: کوهنوردی، اسکی، تله‌کابین، تله‌سیژ و سورتمه شده است.

مراکز و تفریحات گوناگون عنوان شده در این مقاله تنها بخش بسیار کوچکی از جاهای دیدنی تهران است که با سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید داشته باشید.

نوشتهٔ قبلی
آرامگاه پیر پالان دوز | قصه پیر پالان دوز|
نوشتهٔ بعدی
300 فرصت شغلی برای مردم خوب مازندران در شهر ساری

برچسب ها

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست