مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

غار زنگیان کجاست | مسیر دسترسی غار زنگیان | تصاویر

غار زنگیان، غاری زیبا و عجیب در سوادکوه

غار زنگیان یکی از زیباترین غارهای طبیعی و از جاذبه های دیدنی شهرستان سوادکوه استان مازندران می باشد. غار زنگیان در روستایی به همین نام واقع شده است. روستای زنگیان در دهستان ولوپی قرار دارد. این غار قدمت زیادی دارد . غار زنگیان دارای طاق های طبیعی و دهلیزهایی تا هفتصد و بیست متر می باشد. دهانه این غار حدودا چهار متر و طول آن به هشتصد متر می رسد.  همچنین اطراف این غار را صخره هایی احاطه کرده است. در اطراف این غار نیز مناظر و چشم انداز های بسیار زیبایی وجود دارد. در مسیر شمال غرب چشم انداز زیبایی از ارفه کوه ( ارفع کوه ) و همچنین منطقه دراسله را مشاهده خواهید کرد. یکی از نکات جالبی که در مورد این غار گفته می شود این است که این غار در زمان مغولان به عنوان زندان بکار می رفته است. و نکته ی دیگر این که می گویند این غار به غاری که در منطقه لیند قرار دارد راه داشته است اما اکنون به خاطر ریزش انتهای غار این راه مسدود شده است.

غار زنگیان

مسیر دسترسی به غار زنگیان

برای رسیدن به این غار زیبا و عجیب باید از سمت قائم شهر به طرف پل سفید حرکت کنید. قبل از پلیس راه در سمت راست جاده ای می بینید که باید وارد آن شوید. بعد از هشت کیلومتر و رد کردن روستای لله بند،  دوراهی آلاشت- دراسله را می بینید. در اینجا باید به سمت چپ بروید. ( یعنی مسیر دراسله)  بعد از حدود هفت کیلومتر در سمت راست خود جاده ای باریک و خاکی را می بینید که باید وارد آن شوید. این جاده کمی نا مشخص است. در روبروی این جاده یک صخره بزرگ قرار دارد که این می تواند راهنمای شما باشد. بعد از وارد شدن به این جاده باید چند پیچ را پشت سر بگذارید تا به تأسیسات برسید. از اینجا به بعد راه  را باید پیاده بروید. باید توجه داشته باشید که این مسیر پاکوب مشخصی ندارد. بنابراین احتمالا برای پیدا کردن دهانه غار باید کمی جستجو کنید . (در واقع این غار در پایین روستای زنگیان و همچنین غرب روستای ارات بن قرار گرفته است. )

نقشه داخلی غار زنگیان

باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که چون احتمال گم شدن در غار وجود دارد حتما برای پیمودن غار از راهنما استفاده کنید و هرگز به تنهایی اقدام به طی این مسیر نکنید. داخل غار که بشوید دو راه را در مقابل خود می بینید. مسیر سمت چپ بن بست است. اما مسیر سمت راست شما را به انتهای غار می رساند. این مسیر رو به بالا می باشد. این مسیر حدودا سه کیلومتر است. وجود استلاگتیت و استلاگمیت های بسیار زیبا این غار را جذاب و دیدنی کرده است. در انتهای غار هم می توانید شاهد کریستال های زیبا و جذابی شوید.

اینستاگرام

یک نکته جالب توجه در این غار و جود حوضچه ی آبی است که استخوان های بزرگی در آن دیده می شود. برخی اعتقاد دارند این ها استخوان های انسان هایی در گذشته است. و این نکته نشان می دهد که این غار در زمانی سکونت گاه انسان ها بوده است . در مسیر داخلی این غار چهار تالار بزرگ وجود دارد. در طی این مسیر حتما خفاش های زیادی می بینید چون این غار محل زندگی خفاش ها محسوب می شود.

غار زنگیان

در ضمن حتما به یاد داشته باشید که در چند جای مسیرتان به پله و چاهک های نسبتا عمیق بر می خورید که برای رد کردن آن ها به طناب و کمک فردی دگیر نیازمندید. در این غار سه نوع از انواع عنکبوت ها دیده شده است که غارزی هستند.  و همچنین در قسمت دهانه غار رتیل و عقرب هم دیده می شود.

غار زنگیان

غار زنگیان

 

اگر خاطره ای از سفر به این غار زیبا و عجیب دارید ما را هم با آن شریک کنید.

 پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بینید: غار اسپهبد خورشید،  قلعه کنگلو 

 

نوشتهٔ قبلی
پارک جنگلی تلار قائم شهر | آب بندان جاده نظامی | تصاویر گردشگری
نوشتهٔ بعدی
غار کیجاک چال | تصاویر | مسیر دسترسی کیجاک چال

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست