مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستای سرین

روستای سرین کجاست؟

روستای سرین یکی از روستاهای ییلاقی شهرستان سوادکوه استان مازندران می باشد.  این روستا در دهستان ولوپی قرار گرفته است. روستای سرین در سی کیلومتری شهر زیراب قرار گرفته است. جمعیت این روستا حدود صد و پنجاه خانوار می باشد . از مناطق گردشگری نزدیک به روستای سرین می توان به شهر آلاشت اشاره کرد که فاصله کمی از این روستا دارد. حدود پنج کیلو متر. آب و هوای این روستا ییلاقی می باشد و این موضوع باعث جذب گردشگران در  بهار و تابستان می شود. روستای سرین در مقایسه با دیگر روستاهای ییلاقی امکانات رفاهی بیشتری دارد. بیشتر اهالی این روستا را لفوری ها تشکیل می دهند که از لفورک به این روستا مهاجرت کرده اند.

روستای سرین

روستای سرین

مکان های دیدنی روستای سرین

در این روستا بقعه امام زاده ای به نام امام زاده ابراهیم قرار دارد که همه آن را با نام امام زاده سرین می شناسند. این امام زاده در ورودی این روستا در کنار جاده اصلی قرار دارد.

روستای سرین

اینستاگرام

در سمت غرب روستا یک دره بسیار بزرگ و زیبا وجود دارد که به دره سرین شهرت دارد .  دره سرین از غرب تا جنوب روستا امتداد دارد. در این دره زیبا تعدادی چشمه و آبشار دیده می شود. در کنار دره سرین در قسمت جنوبی روستا تپه ای به نام تپه آشچال قرار دارد .  در کنار این تپه یک راه میان بر به آلاشت وجود دارد که با چیزی حدود پانزده دقیقه پیاده روی به آلاشت می رسد. در سمت شمال شرقی روستا یک چشم انداز عالی و زیبا و دیدنی وجود دارد. منطقه ای مسطح  و هموار با درختان  جنگلی بسیار زیبا. بومیان این منطقه را استل می نامند که به معنای برکه و تالاب می باشد. قسمت شمالی این روستا با  جنگلی به نام پرتاس احاطه شده است.  این جنگل از زیبا ترین جنگل های سوادکوه به حساب می آید.اطراف روستای سرین کوه های زیبایی دارد.  می توانید در این کوه ها کوه پیمایی کنید و از آب و هوای پاک این منطقه لذت ببرید . در این روستا به راحتی می توانید گیاهان دارویی مانند:  گل گاو زبان، پونه، کاسنی، اسپند، گزنه و نعنا پیدا کنید . میوه های جنگلی زیادی هم در داخل و اطراف روستا دیده می شود. مانند: زالزالک، ازگیل، تمشک، گوجه سبز و گلابی وحشی اگر خاطره ای از سفر به این روستا دارید آن را برای ما هم  بفرستید.

نقشه و آدرس روستای سرین

 پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم ببینید: آبشار گزو ، جنگل هلی دار ، موزه بابل ، مسجد محدثین

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید*

نوشتهٔ قبلی
روستای کارمزد | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
روستای چرات | آبشار و غار چرات | تصاویر

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست