مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

بام مشهد کجاست | تصاویر

بام مشهد یکی از جاهای دیدنی مشهد و بزرگ ترین بوستان کوهستانی مشهد است.

مشهد به سبب وجود حرم امام رضا علیه السلام یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران است.

سالانه مسافران زیادی برای زیارت و همچنین تفریح به مشهد می روند.

[/vc_column_text]

به دلیل شمار زیاد مسافر و زائر، روز به روز به تعداد جاذبه های گردشگری این شهر افزوده می شود.

اینستاگرام

این جاذبه های گردشگری برای جذب مسافران و گردشگران با هم رقابت می کنند  و همین امر سبب

افزایش کیفیت این مکان های تفریحی شده است.

بام مشهد

بام مشهد

در این نوشته تصمیم داریم تا یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد را معرفی کنیم. بام هاشمیه یا بام پارک خورشید یکی از جاذبه های گردشگری شهر مشهد است که بسیار مورد استقبال مسافران و همچنین مردم مشهد قرار دارد. در صورتی که قصد دارید به مشهد سفر کنید و می خواهید در سفر خود از جاهای دیدنی و تفریحی مشهد نیز دیدن کنید و این سوال را دارید که شب مشهد کجا بریم؟ بام پارک خورشید می تواند یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شما باشد.

پارک خورشید مشهد

پارک خورشید مشهد

 مکان های تفریحی مشهد برای جوانان 

مشهد جاذبه های گردشگری زیاد و متنوع ای دارد که از جمله آن ها می توانیم به پارک ها و شهربازی ها، رستوران ها و کافه ها، مراکز خرید و پاساژها، آرامگاه ها و زیارتگاه ها، بناهای تاریخی و … اشاره کنیم. تنوع بسیار زیاد این مکان های دیدنی و تفریحی سبب شده است تا همه افراد با هر سلیقه ای بتوانند از سفر خود به این شهر لذت ببرند. یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی مشهد، بام هاشمیه مشهد است که با نام پارک خورشید نیز شناخته می شود.

بام مشهد

بام مشهد

این بام زیبا در انتهای لوار هاشمیه و در منطقه کوه سر قرار گرفته است. پارک خورشید چشم انداز زیبایی از شهر مشهد را پیش روی شما قرار می دهد. زیبایی این پارک در شب دو چندان است، چشم انداز شهر مشهد با چراغ های روشن در شب زیبایی خاصی دارد. خیلی از کسانی که به ورزش کوهنوردی و دوچرخه سواری علاقه دارند از بام مشهد دیدن می کنند. هم چنین خیلی از مردم برای پیاده روی و گذراندن روزهای تعطیل خود از پارک خورشید دیدن می کنند.

پارک خورشید مشهد

پارک خورشید مشهد

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

پارک آبی ایرانیان

سرزمین موج های آبی

کارالند

پارک پروفسور بازیما

پارک خورشید مشهد

پارک خورشید بزرگ ترین بوستان کوهستانی مشهد است. این پارک زیبا دارای پارکینگی بزرگ با ظرفیت حدود سه هزار خودرو است. شما می توانید به راحتی با خودروی شخصی خود وارد این بوستان زیبا شده و تا بام مشهد بالا بروید. با وجود این پارکینگ بزرگ نیازی به نگرانی در مورد پیدا کردن جای پارک خودرو نیز ندارید.

بوستان کوهستانی خورشید مشهد

بوستان کوهستانی خورشید مشهد

سرویس بهداشتی، فضای بازی بچه ها، پیست دوچرخه سواری، کافه و رستوران، آلاچیق و باربیکیو، زمین فوتبال و … نیز برخی از امکانات این بوستان کوهستانی می باشند. در بام مشهد یا همان پارک خورشید مشهد فضاهایی برای فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و همچنین کبدی در نظر گرفته شده است. از قسمت های جذاب پارک خورشید مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغ کودک
  • گودال آهوان
  • زمین ورزش
  • دره گل های وحشی
  • باغ خاطره
  • پیست دوچرخه سواری
  • و….

احتمالا پارک خورشید تنها پارکی است که می توانید با خودرو خود تا بام بالا بروید.

بام مشهد

بام مشهد

آدرس بام مشهد

استان خراسان رضوی، مشهد، انتهای بلوار هاشمیه( وکیل آباد)، هاشمیه نود و یک، پارک کوهستانی خورشید ( بام مشهد)

در بلوار هاشمیه یا همان بلوار وکیل آباد تعداد زیادی کافی شاپ و رستوران لاکچری و همچنین پاساژها و مراکز خرید لاکچری وجود دارد. می توانید قبل یا بعد از تفریح در بام هاشمیه و پارک خورشید مشهد از این مراکز خرید نیز دیدن کنید و برای صرف غذا نیز به رستوران یا کافه ای در این بلوار بروید. اگر به دنبال کافی شاپ لاکچری مشهد هستید نیز به احتمال زیاد می توانید کافه ای که مورد قبولتان باشد را نیز در این بلوار پیدا کنید.

بام مشهد

بام مشهد

پارک خورشید، یکی از بزرگ‌ ترین پارک‌ های شهر مشهد و همچنین از مهم‌ ترین مراکز تفریحی و گردشگری این شهر است. این پارک در شمال شرقی مشهد، در محوطه‌ ای به مساحت ۷۳۰ هکتار واقع شده و دارای فضاهای سبز بسیار زیاد و تجهیزات و امکانات متنوعی است.

پارک خورشید، از نظر معماری و طراحی، با توجه به محیط اطراف، به صورت بسیار زیبا و منحصر به فردی طراحی شده است. در این پارک، فضاهای گوناگونی مانند فضاهای سبز، استخرهای آبی، اماکن ورزشی، سالن های نمایش و کنسرت، فضاهای بازی برای کودکان، رستوران‌ ها و کافی‌ شاپ‌ها و… وجود دارد که به بازدیدکنندگان امکانات و تجربیات بسیار زیادی را ارائه می‌ دهد. همچنین، پارک خورشید مکانی بسیار مناسب برای پیاده‌ روی، دوچرخه‌ سواری، پیک‌ نیک و تفریح در فضای باز است.

بام مشهد

بام مشهد

جمع بندی

معمولا مشهد را به عنوان یک مقصد زیارتی می شناسند اما این شهر جاذبه های گردشگری بسیار متنوع زیادی دارد. یکی از جاهای دیدنی مشهد، بام هاشمیه یا پارک خورشید است.

همان طور که توضیح دادیم بام پارک خورشید در شمال شرقی شهر مشهد و در محوطه‌ای به مساحت ۷۳۰ هکتار واقع شده است. این بام در قسمت بالایی پارک خورشید و به ارتفاعی بالغ بر ۲۲ متر از سطح زمین ساخته شده است. این بام با چشم انداز فوق‌ العاده‌ ای که ارائه می‌ دهد، به عنوان یکی از مراکز دیدنی و گردشگری مشهد شناخته شده است. در این بام می‌ توانید از دید مناظر شهر و فضای سبز پارک خورشید لذت ببرید. همچنین، این بام با تجهیزات رفاهی و امکانات متنوعی مانند رستوران، کافی‌شاپ و فضای بازی برای کودکان، می‌ تواند یک مقصد بسیار جذاب برای تفریح و گردش باشد.

از دیگر ویژگی‌ های بام مشهد، می‌ توان به معماری و طراحی زیبای آن اشاره کرد. این بام با توجه به محیط اطراف و منظره‌ ای که ارائه می‌ دهد، به صورتی طراحی شده است که باعث می‌ شود بازدیدکنندگان به شکلی شگفت‌ انگیز به آن دلبستگی پیدا کنند. همچنین، در زمان شب، بام پارک خورشید با نورپردازی و روشنایی زیبا، به یکی از جاذبه‌ های شبانه شهر مشهد تبدیل می‌ شود و بازدیدکنندگان را با چشم‌ انداز و دیدنی‌ های فوق‌ العاده‌ ای که ارائه می‌ دهد، شگفت‌زده می‌ کند.

به طور کلی، بام مشهد با فضاهای سبز و طراحی زیبا، تجهیزات و امکانات متنوع و منظره‌ ای فوق‌ العاده، یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی بسیار محبوب در شهر مشهد است که به همه علاقه‌ مندان به سفر و گردش توصیه می‌ شود که در سفر به مشهد حتماً به بازدید از آن توجه کنند.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

آرامگاه فردوسی

آرامگاه نادر شاه

آرامگاه پیر پالان دوز

موزه نان مشهد

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ قبلی
جنگل های سوادکوه
نوشتهٔ بعدی
5 مرکز خرید ساری | تصاویر

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست