مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

5 بنای تاریخی ساری | تصاویر

آثار تاریخی ساری از جمله جاهای دیدنی ساری می باشند. ساری مرکز استان مازندران یکی از بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهرهای شمال کشور است. اگر قصد سفر به ساری یا شهرهای دیگر را دارید می توانید از طریق سایت گردشگری ایران کجاست، اقدام به رزرو اینترنتی محل اقامت خود کنید.

در این نوشته تصمیم داریم تا تعدادی از زیباترین بناهای تاریخی ساری را معرفی کنیم. دیدن بناها و آثار تاریخی یکی از جذاب ترین بخش های سفر به شهرهای مختلف است و می تواند ما را با تاریخ آن منطقه و مردمانش بیشتر آشنا کند. در ساری بناها و آثار تاریخی زیادی وجود دارد که می توانید بازدید از آن ها را در برنامه سفر خود به این شهر قرار دهید.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

عمارت فاضلی، یکی از آثار تاریخی ساری

آثار تاریخی ساری

عمارت فاضلی

اینستاگرام

عمارت فاضلی یکی از زیباترین آثار تاریخی ساری و یکی از رویایی ترین عمارت های این شهر است. تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از این بنای تاریخی دیدنی می کنند. این بنای تاریخی دارای دو عمارت است که یکی از آن ها مربوط به دوره پهلوی و دیگری مربوط به دوره قاجار می باشد. عمارت فاضلی ساری سه طبقه است. همچنین این بنای تاریخی دارای سه حیاط در  شرق، غرب و شمال است.

نوع معماری، تزیین نمای دیوارها، حوض حیاط، نوع آجر چینی، سقف ها و غیره همه از عوامل زیبایی این بنای تاریخی می باشند. محله ای که عمارت فاضلی ساری در آن قرار دارد محله آب انبار نام دارد. قدمت این بنا به دوره قاجار و پهلوی باز می گردد.

با سفر به ساری علاوه بر لذت بردن از آب و هوای مطبوع و دیدن چشم اندازهای زیبا و مناظر سرسبز می توانید از آثار تاریخی این منطقه نیز دیدن کنید. سبک معماری این بناها بسیار جذاب و چشم نواز است و توجه مسافران را به خود جلب می کند. علاوه بر این، می توانید در بهترین روستاهای ساری اقامتی چند روزه در یک خانه روستایی داشته باشید و از تجربه زندگی روستایی لذت ببرید. خانه های روستایی این منطقه با سقف های شیروانی و حیاط های با صفا برای شهرنشینان بسیار جذاب می باشند.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

پارک جنگلی شهید زارع

سد سلیمان تنگه

عمارت کلبادی، یکی از آثار تاریخی ساری

آثار تاریخی ساری

عمارت کلبادی

یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی ساری، عمارت کلبادی نام دارد. این عمارت تاریخی، دویست سال پیش ساخته شد. شیشه های رنگی پنجره ها، حوض و درخت های حیاط، معماری اتاق ها و غیره از جمله عوامل زیبایی  و جذابیت این بنای تاریخی هستند. جالب است بدانید این بنا به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عمارت کلبادی در محله انبار نو ساری قرار دارد. این بنا دو طبقه دارد و در ساخت آن از مصالحی مانند چوب و آجر استفاده شده است. زیباترین اتاق عمارت کلبادی، شاه نشین طبقه دوم است که اوج هنر معماری را نشان می دهد.

با سفر به ساری می توانید از جاذبه های طبیعی، تفریحی و تاریخی مختلفی دیدن کنید. پارک های ساری نیز گزینه مناسبی برای گردشگری در این شهر به حساب می آیند.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را  هم بخوانید:

خانه های تاریخی مشهد

آثار تاریخی محلات

مسجد جامع فرح آباد، یکی از آثار تاریخی ساری

آثار تاریخی ساری

مسجد جامع فرح آباد

یکی دیگر از آثار تاریخی ساری،  مسجد جامع فرح آباد است. این بنای تاریخی در زمان شاه عباس صفوی ساخته شد. معماری این مسجد به سبک اصفهانی است. در ساخت مسجد جامع فرح آباد از مصالحی مانند آجر و ملات ساروج استفاده شده است. مسجد جامع فرح آباد به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شاه عباس صفوی دوره ای از حکومت خود را در دهکده فرح آباد گذراند اما متأسفانه از آن دهکده تنها بنای مسجد جامع باقی مانده است.

در سفر خود به ساری می توانید از جاذبه های گردشگری مختلفی دیدن کنید و از زیبایی های این شهر لذت ببرید. از آن جایی که هوای ساری در تابستان شرجی است پیشنهاد می کنیم اوایل بهار را برای سفر به ساری انتخاب کنید. البته در پاییز و زمستان نیز این شهر زیبایی های خاص خود را دارد.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

مسجد جامع بابل

مسجد محدثین

امام زاده یحیی ساری

آثار تاریخی ساری

امام زاده یحیی ساری

از دیگر بناهای و آثار تاریخی ساری می توان مرقد امام زاده یحیی را نام برد. قدمت این بنا به قرن نهم هجری باز می گردد. امام زاده یحیی از فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام می باشد. در این بقعه، صندوقچه ای تاریخی است که روی آن کتیبه ای قرار دارد. روی این کتیبه منبت کاری شده، نوشته شده است که امام زاده یحیی به همراه خواهر و برادرش در این مکان دفن شده اند. بقعه امام زاده یحیی به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مناظر اطراف این امام زاده نیز چشم انداز زیبایی دارد که از دیدن آن لذت خواهید برد.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

امام زاده قاسم بابل

امام زاده یوسف رضا

حمام وزیری، یکی از آثار تاریخی ساری

آثار تاریخی ساری

حمام وزیری

حمام وزیری نیز یکی دیگر از آثار تاریخی ساری است که متعلق به دوره قاجار می باشد. حمام وزیری در محله انبار نو ساری ساخته شده است. از قسمت های مختلف این بنای تاریخی می توانیم به سربینه، سرویس بهداشتی، گرم خانه، خزینه آب گرم و خزینه آب سرد اشاره کنیم. این بنای تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این حمام در گذشته بخشی از خانه وزیری بود به همین علت به این نام معروف شده است.

حمام های تاریخی زیادی در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که با توجه به معماری زیبای این بناهای تاریخی، دیدن از آن ها خالی از لطف نیست و می تواند سفر شما را جذاب تر کند.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

حمام تاریخی مهدی قلی بیک

موزه مردم شناسی آلاشت

 

جمع بندی

در این نوشته برخی از بناهای تاریخی ساری را  معرفی کردیم. در سفر به ساری می توانید از جاذبه های گردشگری این منطقه دیدن کنید و همچنین از دیدن مناظر سرسبز و چشم اندازهای زیبای این منطقه لذت ببرید. روستاهای زیبا، پارک ها، بناهای تاریخی و غیره برخی از جاهای دیدنی ساری هستند که می توانید در سفر خود به ساری، دیدن از آن ها را در برنامه خود داشته باشید.

آثار تاریخی ساری بسیار  دیدنی هستند، باقی این آثار تاریخی را در قسمت دوم این نوشته بخوانید.

معرفی بناهای تاریخی ساری ( قسمت دوم)

 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ قبلی
5 جاذبه گردشگری ساری | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
5 بازار دیدنی ساری | تصاویر

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست