مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

سفر به سوباتان

این روستای ییلاقی و زیبا در غرب لیسار و شمال غرب هشتپر در طوالش استان گیلان قرار گرفته و به آن به زبان محلی سووتون نیز گفته میشود. این منطقه ییلاقی در 22 کیلومتری لیسار و 36 کیلومتری تالش میباشد و 21 کیلومتر با دریاچه نئور فاصله دارد.

اگر قصد سفر به تالش ، استان گیلان و یا هرکجای ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اقامتگاه نمایید.

موقعیت جغرافیایی سوباتان

این روستای زیبا در تالش ، از سمت شمال به رودخانه لیسار و ییلاق خطبه سرا ، از جنوب به ییلاق آسبومار ، از شرق به جنگل های تالش و از غرب به ییلاقیات اردبیل میرسد. از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه میتوان به چمنزارهای سر سبز ، آبشار های زیبا ، جنگل های زیبای این منطقه اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به سوباتان

اینستاگرام

سوباتان از دو کلمه ی ” سو” و ” باتان” تشکیل شده که به معنای محل  فرو رفتن آب میباشد و به این علت سوباتان را بر این روستای ییلاقی نام نهادند که در گذشته چشمه ای وجود داشت که آب از آن جوشیده و دوباره به آن وارد میشد و برخی میگویند حتی تا چند سال پیش صدای خر خر آبی که به زمین دوباره باز میگشت را شنیده اند.

سوباتان با ماشین شخصی

این روستا در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار داشته و در فصل گرم تابستان هوایی خنک و دلنشین دارد. در فصل بهار ییلاقیات سوباتان ، منظره ی زیبایی از گل و گیاه های زیبا نظیر شقایق ها را به خود میبیند که روح زندگی و طراوت را در هر انسانی میدمد.

قدمت تاریخی روستای سوباتان

حاصل تحقیق و تفحص در روستای سوباتان نشان میدهد این منطقه قدمت تاریخی بالایی دارد و اثاری همچون ظروف سفالی ، کوزه برنزی ، گردبند و انگشتر طلا و نقره و مفرغ در این روستا دیده شده و حکایت از وجود جریان زندگی در سالهای گذشته در روستای سوباتان دارد.

تور سوباتان

روستای سوباتان ، زمستان خالی از سکنه

این روستای ییلاقی در فصل زمستان به دلیل هوای بسیار سردی که دارد ساکنی نداشته و مردم خانه هایشان را خالی میکنند.

اما در فصل بهار روستا دوباره سراسر زندگی و عشق شده و خانه ها دوباره جانی به خود میگیرند. روستای ییلاقی سوباتان ، در فصل تابستان به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات هوای بسیار خوب و معتدلی دارد.

فاصله رشت تا سوباتان

کلبه های چوبی سوباتان

این روستای تاریخی و زیبا مناظر بسیار زیبایی را به خود دیده است و شما در میان دشت های خرم و سرسبز آن ، کلبه های چوبی و زیبایی را میبینید که از جنس چوب بلوط و ملات کاهگل است. کمی آنطرف تر گله های اسب های وحشی مشغول چرا هستند و چیده شدن این مناظر در کنار یکدیگر ، روستای سوباتان را دلرباتر کرده است.

اقامتگاه در سوباتان

جاذبه های گردشگری سوباتان

از جمله مناظر زیبا ، طبیعی و تاریخی این روستا در تالش میتوان به ابشار ورزان در فاصله ی 4 کیلومتری روستا اشاره کرد. جاده ی فاصل بین روستای سوباتان با آبشار ورزان ؛ در هنگام پیاده روی برای رسیدن به این ابشار بسیار دیدنی بوده و همگان را به سمت خود جذب میکند. این ابشار در نهایت به رودخانه ی لیسار ریخته و آب آن از چشمه های اطراف تامین میگردد.

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوباتان ، پارک جنگلی آلچالیق است که طرفداران زیادی دارد. این تفرجگاه زیبا ، از درختان گلابی وحشی ، سیب ، گوجه و ازگیل تشکیل شده است. همچنین قارچ های خوراکی که در پارک جنگلی آلچالیق وجود دارد ، مردم محلی را بعداز ظهر ها برای جمع اوری این قارچ ها به سمت خود میکشاند.

همچنین مناطقی نظیر باتمان بولاق ؛ داش باشی ، هاچاداشی ، باغداگول و غاری که به اعتقاد محلیان طلسم شده است در روستای گردشگری سوباتان قابل روئت است.

نوشتهٔ قبلی
هشتپر کجاست؟ | جاهای دیدنی تالش
نوشتهٔ بعدی
روستای جوکندان کجاست؟

برچسب ها

, , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست