مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

هشتپر کجاست؟ | جاهای دیدنی تالش

اگر میخواهید به تالش سفر کنید ، باید از جاده اسالم به خلخال بروید. هشتپر بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان است که در 100 کیومتری رشت قرار گرفته و دارای طبیعت بی نظیری است. هشتبر طوالش یک چهارم از خاک گیلان را به خود اختصاص داده است.

اگر قصد سفر به تالش ، استان گیلان و یا هرکجای ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اقامتگاه نمایید.

تاریخچه هشتبر یا تالش

شوروی برای انتقال تجهیزات کمکی در زمان جنگ جهانی دوم ، جاده‌ای از مسیر انزلی-تالش-آستارا ایجاد نمود و مردم کرگانرود که در این جریان به دور مانده بودند، تصمیم گرفتند در شهری جدید کنار جاده تازه ساخته شده اسکان گزینند. در محلی که انها انتخاب کرده بودند ، کاخی با هشت در بزرگ وجود داشت. در زمان تالشی ” در ” را ، ” بر ” میخوانند و بنابراین این شهر هشتبر نام گرفت و در طول زمان هشتپر نیز خوانده شد.

جاذبه های گردشگری هشتپر

پارک جنگلی سیاهداران

این روستای زیبا دارای درختان بلوط و طبیعت زیبایی است که در جنوب غربی تالش قرار گرفته و سورتمه سواری در این منطقه برای اوقات فراغت بسیار جذاب میباشد.

اینستاگرام

پارک جنگلی سیاهداران پارک جنگلی سیاهداران

ییلاقات مریان و آق اولر

اگرعلاقه مند به جاذبه های تاریخی تفریحی هستید از ییلاقیات مریان در 22 کیلومتری تالش دیدن کنید. این روستای تاریخی دارای آب و هوای بی نظیری است و خنکای آن در تابستان زبانزد مردم میباشد. اثار باستانی کشف شده در این منطقه قدمت بیش از 3500 ساله دارد.

ییلاقیات مریان و آق اولرییلاقیات مریان و آق اولر

ساحل قروق

یک ساحل شنی بسیار زیبا در روستای قروق قرار گرفته است که بسیار معروف است. این ساحل زیبا به طول 3 کیلومتر از رودخانه کرگانرود تا روستای کریم محله و شیلات کشیده شده است. شما میتوانید انواع درختان کاج، توسکا، له له کی و بوته‌های تمشک و انار را در این روستا مشاهده کنید.

ساحل قروقساحل قروق

پارک جنگلی و ساحل گیسوم

اگر به دنبال یک منطقه بسیار زیبا و فوق العاده برای مسافرت میگردید، این پارک جنگلی را از دست ندهید. جنگل گیسوم در شهرتان طوالش میباشد که یک راه اسفالته تردد به آنرا راحتتر کرده است.

پارک جنگلی و ساحل گیسوم

گیسوم

مجموعه ییلاقات ریک

این روستا زیر مجموعه دهستان طولارود است که بعنوان بزرگترین روستای تالش شهرت دارد. مردم این روستا به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و از جمله ویژگی های این روستا میتوان به رودخانه بزرگ کرگانرود که از کنار مزارع زیبای شالیزار میگذرد اشاره کرد که بسیار دیدنی است.

مجموعه ییلاقات ریکییلاقیات ریک

ییلاق اسبومار

گل های زیبا در کنار جاذبه های گردشگری نظیر اسبومار، کلونگی بیر، و رنگینه هونی ، آرامگاه فیروز شاه زرین کلاه و … بر زیبایی این منطقه افزوده است. همچنین تالاب جوکندان در لیسار بعنوان تالاب های دریایی ساحلی بسیار زیبا است که منظره ی بسیار زیبایی دارد.

ییلاق اسبومار

ییلاق اسبومار

منطقه کوهپایه ای کیش دیبی

این منطقه کوهپایه ای زیبا دارای جاذبه های طبیعی زیبایی نظیر حیوانات و پرندگان جنگلی ، ابزیان ، دره های سرسبز و زیبا و … است.زندگی طبیعی مردم این منطقه به دور از تکنولوژی حس زندگی را بار دیگر به انسان میبخشد.

منطقه کوهپایه ای کیش دیبیمنطقه کوهپایه ای کیش دیبی

دژ سلسال لیسار

این قلعه ی تاریخی در فاصله ی یک کیلومتری لیسار قرار گرفته است و قدمت آن به دوره ساسانیان باز میگردد و بازسازی آن مربوط به دوره ی صفویه است.

دژ سلسال لیسار

دژ سلسال لیسار

جاده اسالم به خلخال

در حرکت در جاده از سمت اسالم به خلخال شاهد درختان جنگلی زیبا میباشید که با نزدیک شدن به خلخال جای خود را به دشت های سرسبز میدهند. این جاده در هر فصل زیبایی های خاص خود را داشته و دیدنی ست.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

ییلاق سوباتان لیسار

این منطقه ییلاقی در 22 کیلومتری شهر لیسار قرار گرفته است. شرق این منطقه به جنگل های تالش ، غرب به ییلاقیات اردبیل ، شمال به رودخانه لیسار و از جنوب به منطقه ییلاق نشین آسبومار جو کندان ختم میشود.

ییلاق سوباتان لیسار

ییلاق سوباتان لیسار

ییلاق سوباتان لیسار

دریاچهٔ سراگاه

دریاچه سراگاه در 10 کیلومتری  تالش قرار گرفته و آب این دریاچه از چشمه های اطراف آن تامین میگردد و محل پرورش ماهی ها و ابزیان است.

دریاچهٔ سراگاه

دریاچهٔ سراگاه

کاخ سردار امجد در پارک شهر

در بافت مرکزی تالش ، شما با این کاخ رو به رو میشوید که بانی آن سردار امجد در دوره ی قاجار بوده است و کاشی کاری های ظریفی در آن دیده میشود.

کاخ سردار امجد در پارک شهر

کاخ سردار امجد در پارک شهر

آبشار زمرد،حویق

این ابشار زیبا در تمامی فصل های سال دارای مناظر دیدنی است که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته و بسیار دیدنی است.

آبشار زمرد،حویقآبشار زمرد،حویق

نوشتهٔ قبلی
پناهگاه حیات وحش سلکه
نوشتهٔ بعدی
سفر به سوباتان

برچسب ها

, , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست