مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستای توریستی دهنه سر شیجان | عکس های جذاب

روستای توریستی دهنه سر شیجان

روستای توریستی دهنه سر شیجان به عنوان روستای نمونه گردشگری و بوم گردی معرفی شده است. این روستا در دهستان چاپارخانه و در کناره های تالاب بین المللی انزلی قرار دارد، که گردشگران می‌توانند از طریق اسکله‌ی موجود در داخل روستا از تالاب زیبای انزلی و جنگل‌های اطراف آن دیدن کنند. به دلیل ظرفیت بالای از آن به عنوان روستای بدون بیکار در سالهای اخیر نام برده شده است، که رشد چشمگیری را نشان می دهد. قدمت این روستا 120 سال است و قبل از آن کاملاً زیر آّب بوده است. میانگین دمای هوا در این روستا 15 درجه است و به دلیل رطوبت بالا از سرماهای شدید زمستان در امان است.

مرداب دهنه سر شیجان

 

جاهای دیدنی روستای توریستی دهنه سر شیجان

 وجود رودخانه های ، شالیزارها، آبشار و …. همراه با طبیعت زیبا و وحشی آن همه و همه دلیلی برای سفر به سمت این روستای زیبا و دیدنی را فراهم می کند. از مکان های دیدنی این روستا می توان به رستوران آلاچیق درختی و مرداب دهنه سر اشاره کرد. جالب است بدانید که هر سال در این روستا مردمانش به پاس شکرگزاری برداشت برنج جشن خرمن را برگزار می کنند، که با نواختن موسیقی محلی همراه رقص مردمان این دیار همراه است.

اینستاگرام

روستای دهنه سر خمام

رستوران آلاچیق درختی

یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی خمام به طور قطع رستوران آلاچیق درختی است. این آلاچیق جز موفق ترین طرح گردشگری در روستای توریستی دهنه سرشیجان است. این آلاچیق که بر روی درختهای جنگلی و نزدیک مرداب دهنه سرشیجان ساخته شده است. در این آلاچیق می توان ساعتها نشست و مناظر زیبای رو به رو و اطراف را نظاره گر بود. کاشت درختان این آلاچیق توسط مرتضی ملائی صورت گرفته و ابتدا به طور شخصی از آن استفاده نموده و بعدها یعنی از سال 90 به بعد مورد استقبال و استفاده عموم قرار گرفت. این آلاچیق درختی مورد توجه گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است و نمونه های آلاچیق درختی نیز در کشورهای دیگر وجود دارد.

عکس های آلاچیق درختی

 

 

رستوران آلاچیق درختی شیجانآلاچیق درختی خمامخانه درختی شیجان

مرداب دهنه سر شیجان

یکی دیگر از مناطق گردشگری مرداب دهنه سر شیجان است که با گلهای نیلوفر و پرندگان قو زینت داده شده است و به تالاب انزلی می رسد. ماهیگیری، قایق رانی از تفریحاتی است که می توان در این مکان انجام داد که می تواند لذت سفر به روستای توریستی دهنه سر شیجان را چند برابر کند.

مرداب دهنه سر

جشن خرمن

جشن خرمن

آدرس روستای دهنه سر خمام

بعد از ورود به استان سبز گیلان و عبور از شهر رشت به خمام رفته و سپس با پیمودن مسافت 9 کیلومتر به روستای توریستی دهنه سر شیجان می رسید.

نقشه روستای توریستی دهنه سر شیجان

همچنین بخوانید:

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
روستاهای خمام | عکس های جذاب
نوشتهٔ بعدی
بقعه شاه میلرزان

برچسب ها

, , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست