مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

نزدیک ترین مسیر از سنندج به تهران

تهران پایتخت ایران و یکی از شهرهای پر تردد کشور ماست و سنندج مرکز استان کردستان و یکی از شهرهایی است که تعداد زیادی مسافر از آن‌جا به تهران می‌رود. با این اوصاف اگر بتوان مسیری نزدیک و کم خطری را یافت که مردم سنندج به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان، بلیط اتوبوس سنندج تهران را بخرند و به تهران سفر کنند، کمک بزرگی به مردم سنندج است.

بین سنندج و تهران دو مسیر وجود دارد. یکی از شهرهای ابهر، بیجار و قزوین عبور می‌کند و دیگری از مسیر همدان و ساوه. در این متن قصد معرفی کوتاه‌ترین جاده بین این دو شهر را داریم. با ما همراه باشید.

معرفی کوتاه‌ترین مسیر بین تهران – سنندج

همان‌طور که گفتیم بین این دو شهر، دو مسیر وجود دارد که کوتاه‌ترین مسیر از نظر مسافت جاده ایست که از همدان عبور می‌کند. مسیر سنندج – همدان و در ادامه همدان – ساوه، یکی از جاده‌های تکمیل شده نقشه راه‌های کشور است. کامل از این نظر که در این مسیر مشکلاتی نظیر، آسفالت نامرغوب و جاده دو طرفه نداریم. کل مسیر همدان ساوه آزادراه بوده و شما به‌راحتی می‌توانید در آن تردد کنید.

طول مسیر همدان که از سنندج شروع می‌شود به شهر همدان می‌رسد و پس از آن برای رسیدن به تهران از ساوه عبور می‌کند، 498 کیلو متر است که حدود 70 کیلومتر از مسیر قزوین کوتاه‌تر است. یعنی شما با سرعت مطمئنّه حدود 5 ساعت رانندگی را از سنندج تا تهران باید پشت سر بگذارید.

مطالعه بیشتر : مسیر اتوبوس های تهران سنندج

در این جاده امکانات رفاهی نیز به صورت مساوی در کل مسیر ساخته شده است. از جایگاه‌های سوخت یا استراحتگاه‌ها و تعمیرگاه‌ها که هر لحظه ممکن است به آن‌ها محتاج شوید گرفته تا نمایندگی‌های هر دو شرکت خودروسازی، نمازخانه، غذا خوری‌ها و… همه و همه در این جاده پیش‌بینی شده‌اند.

شهرهایی که در مسیر همدان از آن عبور می‌کنید

همدان

اولین شهر مهمی که پس از سنندج به آن‌جا می‌رسید شهر همدان است. همدان مرکز استان همدان و یکی از شهرهای توریستی ایران است. این شهر نه‌تنها از نظر تاریخی بلکه از نظر آب‌و‌هوا و مناظر طبیعی نیز بسیار مهم و زیبا است. هنر، طبیعت، زیبایی و طراوت را می‌توان به عنوان چهار کلمه توصیف کننده شهر همدان بر‌شمرد. اگر عجله‌ای برای ادامه سفر خود ندارید و به بنا‌های تاریخی و مناظر طبیعی علاقه‌مندید پیشنهاد ما به شما اینست که چند روزی در این شهر توقف کنید، اما اگر قصد ادامه سفر دارید و می‌خواهید وسیله نقلیه خود را چک یا از اتوبوس پیاده شوید و خرید کنید نگران نباشید، زیرا امکاناتی نظیر استراحتگاه و تعمیرگاه‌های زیادی اطراف شهر ساخته شده‌اند که شما به آن‌ها دسترسی خوبی دارید. شهر همدان مکان‌های تفریحی و تاریخی زیادی نظیر آرامگاه باباطاهر، پارک تپه عباس آباد، غار علی‌صدر و… دارد که همه آثار تاریخی شهر در فهرست آثار تاریخی ایران و جهان ثبت شده‌اند.

سنندج

سنندج

ساوه

پیشینه تاریخی ساوه نشان می‌دهد که این شهر یکی از شهرهای بازمانده از دوران ساسانیان به حساب می‌آید و البته مورد توجه حکومت‌های دیگر مثل سلجوقی، زندیه، افشاریه و… هم بوده است. ساوه شهر در نزدیکی تهران قرار دارد و برای استراحت کوتاه مدت، بسیار مناسب است. در صورتی‌که زمان رانندگی، چشمانتان را خواب گرفت یا به مراکز رفاهی محتاج شدید، اقامتگاه‌های بین‌راهی این شهر، انتخاب مناسبی برای شما است. این قسمت از جاده مثل شهر همدان امکانات رفاهی بسیاری دارد که هر لحظه امکان استفاده از آن‌ها برای شما هست. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شما با خروجی که از آزادراه همدان – ساوه جدا می‌شود به شهر ساوه می‌رسید.

سنندج به تهران

سنندج به تهران

انتخاب بهترین راه برای سفر از سنندج به سمت تهران

جاده همدان شرایط خوبی برای کسانی که می‌خواهند سریع به مقصد خود برسند دارد. اما اگر شما هم به ‌قصد کار، نه سفر تفریحی راهی تهران می‌شوید، پیشنهاد ما به شما خرید بلیط اتوبوس تهران سنندج یا برعکس است. بالاخره ممکن است که خستگی سفر و شرایط جاده بر شما اثر بگذارد و در صورت رانندگی تا تهران خستگی راه این اجازه را به شما نمی‌دهد که به‌شکلی‌که که مناسب است به کارهایتان رسیدگی کنید.

پس چه کاری انجام دهیم که پس از سفر به تهران به راحتی به کارهایمان برسیم؟ پیشنهاد ما به شما سفر با اتوبوس از کوتاه‌ترین راه به سمت تهران است. اینگونه شما سریع‌تر به مقصد می‌رسید و در اتوبوس هم خسته نمی‌شوید. شما می‌توانید در یکی از سایت‌های خرید اینترنتی بلیط، بلیط سفر به تهران را بخرید و با حضور به موقع در ترمینال به سمت تهران حرکت کنید. با خرید اینترنتی بلیط دیگر نیاز نیست راهی ترمینال شوید و وقت خود را آن‌جا تلف کنید. با سرچ کردن نام علی بابا در گوگل وارد سایت خرید بلیط شوید، سپس صندلی و زمان سفر خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انتخاب و منتظر فرا رسیدن زمان سفر خود شوید. این بهترین و تنها راه سریع خرید بلیط اتوبوس سنندج تهران و حرکت به سمت آن‌جاست.

نوشتهٔ قبلی
19 جای دیدنی تهران ، سفر به پایتخت ایران
نوشتهٔ بعدی
معرفی میدان آزادی تهران|عکس برج آزادی

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست