مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

مهم‌ترین شهرهای توریستی مالزی

مهم‌ترین شهرهای توریستی مالزی

کشور مالزی ازجمله کشورهایی است که درجنوب شرقی قاره کهن آسیا قرار گرفته است. دریای جنوبی چین کشور مالزی را به دو بخش تقسیم کرده است. اگرچه این دو قسمت توسط آب دریاها ازهم جدا شده‌اند اما جالب است بدانید که پوشش گیاهی و طبیعی این دو منطقه کاملا شبیه هم بوده و تفاوت چندانی ندارند. دشت‌های مرتفع ساحلی و تپه‌های کوهستانی مرتفع پوشیده شده از انواع پوشش‌های گیاهی در هر دو قسمت کشور مالزی دیده می‌شوند. کوه «کینابائو» در این منطقه قرار دارد و ارتفاع آن به چیزی حدود چهارهزار متر می‌رسد. آب و هوای کشور مالزی استوایی است و در برخی از ماه‌های سال بادهای موسمی مهمان اهالی این مناطق است. کشور مالزی دارای مساحتی حدود 329،758 کیلومترمربع می باشد و جمعیتی حدود سی و دو میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند. پایتخت و بزرگترین شهر مالزی کوالالامپور می‌باشد که از جمله شهرهای توریستی و گردشگرپذیر این کشور محسوب می‌گردد. از دیگر شهرهای مالزی می‌توان به الواستار، ساندکان، جوهور بهرو، شاه عالم و … اشاره نمود.

در ادامه مطلب، قصد داریم شهرهای مهم و زیبای کشور مالزی را به شما معرفی کنیم که همه ساله صدها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی طبیعت زیبای خود می‌کشانند. اما اگر می‌خواهید بدانید که کدام شهر مالزی بهتر است روی لینک کلیک کنید.

مالزی

مالزی

کوالالامپور

شهر بزرگ یا به عبارتی صحیح‌تر، کلان شهر کوالالامپور، بزرگترین شهر کشور مالزی است که مساحتی حدود 243،65 کیلومتر مربع دارد. جمعیت این شهر طبق گزارش‌های سرشماری که در سال 2010 انجام شد، حدود صد و هفتاد و دو هزار نفر می‌باشد. کوالالامپور مهم‌ترین شهر مالزی از نظر سیاسی، اقتصادی و گردشگری محسوب می‌شود.

اینستاگرام

اگر بخواهیم به جاذبه‌های گردشگری و توریستی شهر کوالالامپور اشاره کنیم، بدون شک باید نخست نام برج‌های دوقلوی پتروناس را معرفی کنیم. شاید تصویر این برج‌های زیبا را در رسانه‌ها و یا کتاب‌ها دیده باشید و شما هم از شکوه این سازه‌های عظیم شگفت زده شده باشید. گفتنی است این برج‌ها توسط معمار بزرگ و ماهری به نام سزار طراحی و بنا شده‌اند. مکان ابن برج‌ها تقریبا مرکز شهر کوالالامپور قرار گرفته و محوطه ی‌اطراف این سازه‌ها نیز تمام امکانات رفاهی و اقامتی و تفریحی را دارا می‌باشد که این موضوع، باعث رضایت بیشتر گردشگران از تماشای این برج‌های زیبا می‌شود. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر، موزه ملی مالزی است که آثار باستانی موجود در این موزه به خوبی نشان‌گر تاریخ کهن کشور مالزی می‌باشند.

برج کی ال از جمله زیبایی‌های دیگر شهر مالزی می‌باشد که در یک منطقه جنگلی حفاظت شده جای گرفته و نام این منطقه حفاظت شده به بوکیت ناناس معروف است. علاقه‌مندان به تماشای شهر از ارتفاع بالا می‌توانند به قسمت تراس دیده‌بانی برج رفته و تمام نمای زیبای شهر را از ارتفاع بالا تماشا کنند. ارتفاع این برج چیزی حدود چهار صد و بیست و یک متر است. گردشگران می‌توانند برای تماشای این برج زیبا از ساعت 9 صبح تا ساعت 10 شب بازدید کنند. این برج در سال‌های اخیر در میان بزرگترین سازه‌های دنیا رتبه پنجم را کسب کرده است. ناگفته نماند که این برج یک برج مخابراتی بزرگ است.

بدون شک یکی از قسمت‌های شیرین و لذت‌بخش هر مسافرت تفریحی، گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید شهرها می‌باشد. شهر زیبای کوالالامپور نیز دارای یک بازار مرکزی بزرگ و مجهز می‌باشد. این بازار در محله چاینا تاوان قرار دارد. در بسیاری از مغازه‌های این بازار بزرگ می‌توان صنایع دستی این کشور را تماشا و خریداری کرد. گردشگران علاقه‌مند به راحتی می‌توانند مایحتاج مورد نیاز خود، از جمله مواد غذایی و… را از این بازار تهیه کنند.

 مطمئنا تفریحات آبی از جمله لذت بخش‌ترین تفریحات برای هر انسان علاقه‌مند به هیجان و تفریح می‌باشد. اگر به بازی و تفریح در رودخانه‌های پر آب کنار طبیعت پوشیده از درختان سرسبز و زیبا علاقه دارید، حتما به پارک موضوعی سانوی لاگون سفر کنید. این پارک بزرگ مساحتی حدود سیصد و بیست و سه هزار و هفتصد و چهل و نه مترمریع دارد. اگر بخواهیم دو نمونه از تفریحات هیجان انگیز این پارک را نام ببریم، باید به استخر موجی و همچنین قایقی موسوم به قایق دزدان دریایی اشاره کنیم. قایق دزدان دریایی به اندازه 360 درجه چرخش می کنند.

مالزی

مالزی

پنانگ

یکی دیگر از شهرهای مهم و تفریحی تور مالزی، پنانگ نام دارد که به مروارید شرق هم معروف است. اقتصاد این منطقه بیشتر بر پایه صنعت گردشگری و بازرگانی ( بخصوص تجارت ادویه) قرار دارد. جاذبه‌های گردشگری فراوان و همچنین وجود هتل‌های زیبا و مجلل باعث گردشگرپذیری بیشتر این ایالت شده است.

مالزی

مالزی

لنکاوی

از دیگر شهرهای گردشگرپذیر مالزی، جزیره لنکاوی نام دارد. لنکاوی در لغت به معنای غذاهای دریای است. این نام نشانگر آن است که غذاهای دریایی لذیذ و متنوعی در این شهر وجود دارد. مجمع الجزایر لنکاوی از صدها جزیره زیبا و دیدنی دیگری تشکیل شده است. «جواهر کده» نام دیگری است که بر این جزیره نهاده‌اند.

مالزی

مالزی

جرج تاون

نام جزیره جرج تاوان از نام یک پادشاه بریتانیایی گرفته شده است. همچنین این شهر را جواهر شرق نیز می‌نامند. کافه‌های زیبا، رستورا‌ن‌های بزرگ و مجلل و بازارهای شبانه از جمله زیبایی‌های این جزیره است که تماشای این‌ها خالی از لطف نخواهد بود. وجود مساجد، معابد، موزه‌های متنوع و برج‌های بلند، ترکیب زیبایی به خیابان‌های جزیره جرج تاون بخشیده است.

مالزی

مالزی

الواستار

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شهر الواستار به شهر کاسه برنج معروف است. این شهر جزء شهرهای قدیمی محسوب می‌شود. تعداد جمعیت ساکن در این منطقه به چهار صد هزار نفر می‌رسد و مساحتی حدود صد و شصت کیلومترمربع دارد. وجود امکانات و رفت و آمد مناسب و کم هزینه مانند قطارهای مسافربری، خطوط هوایی و همچنین راه‌های دریایی، باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده است. یکی از زیباترین مساجد کشور مالزی در شهر الواستار قرار دارد که نام آن مسجد ظهیر است.

کشور مالزی مانند همه‌ی کشورهای آسیایی دیگر، شهرهای زیبا و دیدنی زیادی دارد که مطمئنا مسافرت به این شهرها، سفری دلپذیر و به یادماندنی خواهد بود. شهر کوالالامپور، پایتخت و سرآمد همه شهرهای کشور مالزی است. این کشور، شهرهای گردشگرپذیر بسیاری را در دل خود جای داده است که سفر به آن‌ها و دیدن آن‌ها به همراه خانواده و یا دوستان خالی از لطف نیست.

مالزی

مالزی

نوشتهٔ قبلی
کار در ارتفاع چیست و در چه مواردی استفاده میشود؟
نوشتهٔ بعدی
معرفی بهترین پارک های آبی ایران!

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست