مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

زیباترین ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه می تواند یکی از بهترین گزینه ها به عنوان مقصد سفری لذت بخش باشد. همان طور که می دانید شهرستان سوادکوه در استان مازندران قرار دارد و با مناظر طبیعی زیبا و جذاب خود توانسته است به یکی از پر طرفردارترین مقاصد گردشگری شمال کشور تبدیل شود.

ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه

اگر دوست دارید چند روزی را به سفری لذت بخش و آرامش بخش بروید و در هوایی پاک تنفس کنید و از چشم اندازهایی زیبا لذت ببرید، مناطق ییلاقی سوادکوه می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. برای اقامت در سوادکوه گزینه های متنوع ای را پیش رو دارید. برای مثال می توانید در خانه ای روستایی در یکی از زیباترین روستاهای شمال کشور اقامت داشته باشید. علاوه بر اجاره خانه روستایی در سوادکوه، اجاره ویلا در سوادکوه، اجاره کلبه چوبی در سوادکوه، اقامت در اقامت گاه های گردشگری و همچین هتل های سوادکوه نیز می توانند انتخاب های بسیار مناسبی برای گذراندن یک تعطیلات رویایی برای شما باشند.

در این نوشته تصمیم داریم تا تعدادی از زیباترین ارتفاعات و ییلاق های موجود در شهرستان سوادکوه را معرفی کنیم. بنابراین در صورتی که شما هم در فکر داشتن یک تعطیلات آرامش بخش و سفری برای لذت بردن از طبیعت هستید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

اینستاگرام

آلاشت یکی از زیباترین گزینه های ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه

یکی از زیباترین جاهای دیدنی سوادکوه، شهر آلاشت است. با سفر به این شهر زیبا هم می توانید از مناظر و چشم اندازه های زیبای این منطقه ییلاقی لذت ببرید و هم از جاهای دیدنی آلاشت دیدن کنید. علاوه بر این ها می توانید با تنفس در هوای پاک این ارتفاعات به تمدد اعصاب پرداخته و چند صباحی از شلوغی ها و درگیری های زندگی روزمره رها شوید.

این شهر زیبا هویتی تاریخی نیز دارد و زادگاه رضا خان پهلوی می باشد. شما با سفر به آلاشت می توانید از خانه رضا خان در آلاشت که حالا به موزه ای زیبا تبدیل شده است نیز دیدن کنید. ارتفاعات این شهر زیبا به گونه ای است که شما با ایستادن روی این ارتفاعات، چشم اندازی بکر و بسیار دیدنی را پیش رو خواهید داشت و کاملا به حس پرواز در میان ابرها خواهید رسید.

جالب است بدانید که این ییلاق سوادکوه به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در آلاشت می توانید از رصد خانه ای زیبا نیز دیدن کنید. با توجه به ارتفاع زیاد این منطقه از سطح دریا و همچنین هوای پاکی که دارد این رصد خانه می تواند تصاویری حیرت انگیز و رویایی از آسمان را برای شما به تماشا در آورد.

ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه

موزه مردم شناسی آلاشت، رصدخانه آلاشت، معبد دختر پاک و مسجد امام حسین (ع) از جمله دیدنی های جذابی هستند که می توانید با سفر به آلاشت از دیدن آن ها لذت ببرید. انواع درختان میوه مانند درخت هلو، آلبالو، آلو، زردآلو، آلوچه، گیلاس، سیب و …. در باغ های این منطقه زیبا دیده می شود. از جمله حیواناتی که در آلاشت وجود دارند نیز می توانیم به کبوتر وحشی، بز کوهی، گرگ، گوزن، خرگوش، روباه، کلاغ و …. اشاره کنیم.

روستای چرات یکی از جاهای دیدنی سوادکوه

ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه

یکی دیگر از گزینه های سفر به ییلاق سوادکوه، روستای چرات می باشد. این روستای زیبا نیز در نزدیکی آلاشت قرار گرفته و پیشینه ای تاریخی دارد. یک حمام تاریخی نیز در این روستا وجود دارد. از مهم ترین جذابیت های این روستا وجود آبشار چرات و همچین رودهای متعددی است که در آن وجود دارد.

با سفر به روستای چرات در استان مازندارن می توانید از غارهایی زیبا نیز دیدن کنید. دره ای که در پشت آبشار چرات قرار دارد نیز یکی دیگر از جاذبه های این منطقه ییلاقی است. چشم انداز زیبای این دره فرصت مناسبی را برای لذت بردن از دره نوردی فراهم کرده است. از آن جایی که این روستا در ارتفاعات سوادکوه قرار گرفته است و آب و هوایی کوهستانی دارد می تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اواخر فصل بهار و یا فصل تابستان باشد.

سرخ غار، قله شاه  نشین و آبشار گرچلینگ از جمله دیدنی های این ییلاق سوادکوه می باشند. علاوه بر این جاذبه های دیدنی، چشم اندازه های بکر و زیبای موجود در این روستا و آب و هوای بسیار لطیفی که دارد نیز برخی از مهم ترین دلایل جذب گردشگران به این روستای زیبای سوادکوه می باشند.

ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه

معرفی ارتفاعات سوادکوه

مناطق ییلاقی و ارتفاعات از بهترین و پر طرفدارترین گزینه هایی هستند که به عنوان مقاصد گردشگری در فصل تابستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرند. آب و هوای سرد و کوهستانی این مناطق می تواند سفری جذاب و خاطره انگیز را در اواخر بهار و تابستان که هوا در اغلب مناطق کشور گرم است برای شما رقم بزند. از آن جایی که شهرستان سوادکوه منطقه ای کوهستانی در مازندران است، ارتفاعات و ییلاق های زیادی دارد که می توانید از چشم اندازها و همچنین آب و هوای خوب آن ها نهایت لذت را ببرید.

ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه

علاوه بر مواردی که در این نوشته معرفی کردیم، برخی از ارتفاعات زیبا و معروف که به عنوان ییلاق سوادکوه در میان اهالی این مناطق شناخته می شوند عبارتند از :

جاهای دیدنی سوادکوه بسیار متنوع و متعدد هستند و شما با سفر به این شهرستان علاوه بر لذت بردن از آب و هوای مطلوب و مناظر زیبا می توانید از آثار تاریخی و سایر جاذبه های گردشگری نیز دیدن کنید.

ییلاق سوادکوه

ییلاق سوادکوه

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم تا تعدادی از گزینه هایی که به عنوان ییلاق سوادکوه شناخته می شوند، معرفی کنیم. ارتفاعات سوادکوه چشم اندازهای بسیار زیبایی دارند و طبیعت بکر و جذاب این مناطق می تواند به راحتی نظر گردشگران و مسافران را به خود جلب کند.

جنگل های سوادکوه نیز مانند ارتفاعات و مناطق کوهستانی این منطقه بسیار زیبا و دیدنی می باشند. با سفر به این شهرستان زیبا و دیدنی می توانید از جاذبه های متنوع ای مانند جنگل، کوهستان، آبشار، غار، قلعه، روستا های زیبا، ابنیه تاریخی و … لذت ببرید. همین وجود تنوع در جاذبه های گردشگری در کنار آب و هوای معتدل و دلپذیر سبب شده است تا سالانه به تعداد افرادی که دوست دارند از مناطق مختلف کشور به این شهرستان زیبا سفر کنند افزوده شود.

با سفر به مناطق ییلاقی سوادکوه و اجاره خانه روستایی می توانید چند روزی زندگی روستایی را تجربه کنید. بی شک از این تجربه لذت خواهید برد و به تکرار دوباره آن تمایل خواهید داشت. اسکان چند روزه در خانه ای با صفا در دل روستایی آرام و زیبا می تواند آرامشی را که در طول سال به دنبال آن هستید برای شما به ارمغان آورد. خوردن نان تازه محلی، شیر و پنیر و ماست تازه، تخم مرغ های رسمی و غذاهای سنتی در این خانه های روستایی، لذتی دل انگیز خواهد بود.

انتخاب روستاهایی که به عنوان ییلاق سوادکوه شناخته می شوند و طبیعتی کوهستانی دارند، به عنوان مقصد سفر نیز به اندازه روستاهای جنگلی می تواند لذت بخش و جذاب باشد. ارتفاعات سوادکوه هوای بسیار پاک و لطیفی دارند که با تنفس در این هوا می توانید از اکسیژن خالص لذت ببرید. چشم انداز های کوهستانی نیز فضایی بسیار جذاب را پیش روی شما قرار می دهند.

نوشتهٔ قبلی
رستوران معلق مشهد | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
جنگل راش

برچسب ها

, , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست