مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستای ساروکلا | آب بندان ساروکلا | آدرس و راه دسترسی | تصاویر گردشگری

 

روستای ساروکلا کجاست؟ روستای ساروکلا روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قائم شهر در استان مازندران . این روستا به فاصله 1کیلومتری قائم شهر واقع شده است .

روستای ساروکلا _ قائم شهر

روستای ساروکلا _ قائم شهر

روستای زیبای ساروکلا در منطقه ای جلگه ای در 36 درجه 27 دقيقه عرض جغرافيايي و 52 درجه و 53 دقيقه طول جغرافيايي واقع است و ارتفاع آن از سطح درياي ازاد 40 متر است. به لحاظ موقعیت قرارگیری، روستایی محاطی است که از سمت جنوب به سمت جمنان و آبمال و چال زمین و از سمت شرق به کوتنا و شیخ رجه و لهرم و از سمت شمال به افراکتی و سازمان دشت و ازسمت غرب به قائم شهر ارتباط دارد. این روستا دارای طبیعت زیبا از جمله مزارع شالیزار و باغ های مرکبات است. بنا بر اظهارا ت بزرگان وریش سفیدان محل مالک روستا شخصی بنام ناصر علی آبادی بوده به همین دلیل نام اولیه روستا علی آباد گفتن بعدها به خاطر همجواری روستا به رود خانه سیاهرود به سیاهرودکلا تغییر نام داده وبا گذشت زمان سیاهرودکلا به ساروکلا نام عوض کرده است.

چشم اندازی از آب بندان ساروکلا - روستای ساروکلا قائم شهر

چشم اندازی از آب بندان ساروکلا – روستای ساروکلا قائم شهر

اینستاگرام

در بخش شرقی روستا شالیزار های پهناور 300 هکتاری روستا قرار دارد که آب زراعی آن با کانالی از رودخانه سیاهرود تامین می شود که در فصل بهار و تابستان جلوه و زیبایی خاصی دارد که با عطر دل انگیز شالی ِ شالیزار های روستا همراه است جنب و جوش و کوشش مردم در فصل آماده سازی زمین ، نشاء ، وجین ، درو ، خرمن کوبی همگی نشان از شور و نشاط مردم این روستا است . 

جاذبه توریستی مشابه:

تالاب قادی کلا

روستای برنجستانک 

روستای چرات

آب بندان ساروکلا منطقه‌ای آرام، سر سبز و دیدنی همراه با دریاچه مصنوعی با وسعتی ۱۰هزار متری در شرق روستا قراردارد. آب بندان ساروکلا به منظور پرورش ماهی‌های سازگار با محیط مثل کپور، فیتی فات و…و آبیاری چندین هکتار از شالیزارهای پایین دست خود و همچنین برای ایجاد فضای طبیعی زیبا ساخته شده است که با عمقی حدود ۱٫۵ متری در وسط آن و ۱متری در کناره‌ها می‌باشد و فضا را به گونه‌ای جلوه داده که به نوعی دریاچه‌ای مصنوعی در دل روستا پرورانده است و نیز پناهگاهی برای برخی پرندگان شده است.

آب بندان ساروکلا _ روستای ساروکلا قائم شهر

آب بندان ساروکلا _ روستای ساروکلا قائم شهر

در گذشته این آب بندان تامین کننده ی پروتئین مصرفی اهالی روستاهای اطراف بوده است. برای رفاه بیشتر بازدید کنندگان، مکانی به عنوان قهوه خانه سنتی ایجاد شده است .

امکانات رفاهی در کنار آب بندان ساروکلا

امکانات رفاهی در کنار آب بندان ساروکلا

امکانات رفاهی، آدرس و راه دسترسی به آب بندان ساروکلا :
امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی، قهوه خانه، سوپرمارکت، قایق تفریحی و امکان کمپ زدن در کنار آب بندان ساروکلا فراهم است.
از سمت تهران – جاده فیروزکوه – سوادکوهشیرگاه – یک کیلومتری غرب قائم شهر.  

مطالب پیشنهادی خواندنی :

جنگل شالتماس

جاذبه های گردشگری آلاشت

امام زاده قاسم (ع) بابل

ارطه 4 اثر ملی ثبت شده

 

نوشتهٔ قبلی
روستاهای معروف گردشگری قائم شهر | تصاویر گردشگری | آدرس و راه دسترسی
نوشتهٔ بعدی
قله خرونرو

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست