مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

اجرای موسیقی در مکان تاریخی و گردشگری | ایران کجاست

اجرای موسیقی


اجرای موسیقی و خود آن  در بین هنر یکی از پرطرفدارترین و دلنشین ترین هنرهاست.تقریبا تمام مردم درسرار دنیا به گوش دادن موسیقی از هرسبکی میپردازند.زیرا موسیقی برای بسیاری از افراد منبع آرامش ،هیجان،انگیزه و حتی غم میباشد.بسته به نوع انتخاب افراد در شنیدن یا حتی اجرای آن دارد.البته جالب است بدانید امروزه در کشورهای پیشرفته دنیا از موسیقی برای درمان برخی بیماری های روانی استفاده میشود. و سالانه افراد زیادی از این روش درمان میشوند.
همانطور که گفتم موسیقی هنری جادویی و رویایی است .تصور کنید در یک مکان طبیعی زیبا در کنار سرسبزی درختان یا حتی در مکانی تاریخی که شما از بودن درآنجا لذت میبرید ، یک گروه از نوازندگان موسیقی مورد علاقه شمارا اجرا کنند. حسی فوق العاده به شما دست میدهد. اما این موضوع صرفا یک رویا نیست امروزه گروه های موسیقی بسیاری در دنیا و حتی ایران اجرا های خود را به مناطق تاریخی یا گردشگری میبرند.تا شنونده هم از موسیقی لذت ببرد هم با بودن در مکانی خاطره انگیز احساسی وصف ناپذیر داشته باشد. در این مقاله سایت گردشگری ایران کجاست به بررسی اجراهای انجام شده میپردازد.

اجرا در مکان تاریخی 

همانطور که میدانید ایران یکی از اصیل ترین کشورها از نظر تاریخی  به شمار میاد و در این کشور بناهای تاریخ و مکان های زیبا بسیار یافت میشود. که سازمان میراث فرهنگی کشور با حساسیت بالایی از آن ها مراقبت به عمل میاورد.اما نکته ای که حائض اهمیت است میزان شناخت مردم نسبت به این مکان هاست. برخی از خوانندگان موسیقی سنتی ایران با اجرا در بعضی ازاین مکان های تاریخی باعث شور و هیجان بالایی در شنونده شده اند.با اجرا در این مکان ها هم باعث لذت بردن علاقه مندان موسیقی از اجرا شده اند هم باعث معرفی بهتر مکان تاریخی. اجازه بدید تعدادی از این مکان ها و اجرا ها برایتان معرفی کنم

1_اجرای موسیقی سنتی در میدان عالی قاپو اصفهان

در جاهای دیدنی اصفهان اجراهای زیادی انجام نشده است و این هم یکی از معدود اجراهای این شهر است.

اجرای موسیقی_میدان عالی قاپو

اجرای موسیقی_میدان عالی قاپو

اینستاگرام

2_اجرای موسیقی در طاق بستان کرمانشاه

کیهان کلهر یکی از نوازندگانی است که در طاق بستان به اجرای موسیقی سنتی پرداخته است که این حرکت او هم با تشویق و تخریب همراه بوده است.

اجرای موسیقی _طاق بستان

اجرای موسیقی _طاق بستان

اجرای موسیقی _طاق بستان

اجرای موسیقی _طاق بستان

3_اجرا در خانه عامری کاشان

سیامک آقایی به همراه گروه سنتور نوازانش در مدتی بسیار در موسیقی ایران سرو صدا به پا کرده بودند در چند ماه اخیر در خانه عامری به اجرا پرداختند.جالب است بدانید خانه تاریخی عامری ها چند سال پیش بر اساس یک مزایده به یک شرکت خصوصی تعلق گرفت و با مرمت و بازسازی تبدیل به یک هتل برای گردشگران شد.

 اجرای موسیقی_خانه عامری

اجرای موسیقی_خانه عامری

4_اجرا در کاخ سعد آباد تهران

علیرضا قربانی خواننده سنتی خوان چندی قبل در تالار وحدت اجرای بی نظیری داشت که بعد از آن تصمیم گرفت در ایوان عطار باغ موزه کاخ سعدآباد به اجرا بپردازد.که البته  حتما اجرایی  بسیار زیبا و دلنشین بود.

اجرای موسیقی _کاخ سعدآباد

اجرای موسیقی _کاخ سعدآباد

5_اجرای موسیقی در کاخ نیاوران تهران

کاخ نیاوران یکی از آن بنا های تاریخی بسیار زیبایی است که توجه بسیاری از سنتی نوازان ایران را برای اجرا در آن مکان به خود جلب میکند. زیرا این کاخ از مراکز قدیمی اجرای کنسرت ها میباشد.جالب است بدانید در حدود چند ماه این کاخ میزبان اپرای حلاج با خوانندگی پرواز همای بوده است. این یکی از بهترین اجراها در جاهای دیدنی تهران است.

اجرای موسیقی_کاخ نیاوران

اجرای موسیقی_کاخ نیاوران

 

اجرای موسیقی زنده در چنین مکان هایی هر چند از نظر برخی کارشناسان میراث فرهنگی باعث آسیب به بنای تاریخی میشود.اما بسیاری هم در صدد انجام برنامه های متنوع ترین هستند تا از این طریق بتوانند گردشگران بسیاری را با موسیقی ایرانی آشنا کنند.

اگرشما تجربه ای از شرکت دراین اجرا ها داشتید سایت ایران کجاست بسیار خوشحال میشود که با دیگر بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
معرفی میدان آزادی تهران|عکس برج آزادی
نوشتهٔ بعدی
کاخ موزه سعدآباد|قسمت اول

برچسب ها

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست