مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

پارک نیلوفر آبی ساری

پارک نیلوفر آبی ساری کجاست ؟

پارک نیلوفر آبی در 2 کیلومتری جاده ساری به نکا در مجاورت روستای آبندانسر واقع شده است. این پارک در فاصله ی 800 متری از جاده اصلی قرار گرفته و 45 هکتار وسعت دارد. دارای سه حوضچه ی نسبتا بزرگی است که در یکی از آنها مساحتی حدود 2 کیلومتر گلهای نیلوفرآبی نمایانگر شده اند.وجود هشت جزیزه ی کوچک در آبندان این تالاب و قرار داشتن این مجموعه در میان دو تپه ی اطراف بیشتر از پیش این پارک را دیدنی تر و جذاب تر کرده است.البته لازم به ذکر است این نوع گل نیلوفر آبی در بندر انزلی هم نیز یافت میشود.

پارک نیلوفر آبی

پارک نیلوفر آبی

پارک نیلوفر آبی ساری

پارک نیلوفر آبی ساری

اینستاگرام

پارک نیلوفر آبی یکی از جاذبه های کم نظیر شهرستان ساری میباشد. جالب است بدانید در ایران باستان گل نیلوفر آبی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.در اغلب کشور های آسیایی به عنوان نماد همگانی البته با نام های دیگری نظیر نیلوفر آبی،لوتوس یا سوسن شرقی شناخته شده است که در ایران باستان نماد ایزد بانو آناهیتا نیلوفر بوده.نیلوفر آبی گلی است که در درون مرداب در حالی که ریشه در خاک دارد رشد کرده و تماما روی آن به سوی خورشید میباشد.گل نیلوفرآبی نماد مذهب بوده همانند پاکی و تذهیب نفس.در دین زردشت این گل را مقدس میشمارند زیرا آنان معتقدا که نیلوفر آبی گلی با آین همه زیبایی در درون مردابی گل آلود رشد میکند پس محیطی نامناسب دلیلی منطقی برای بد پرورش یافتن انسان نیست.سنگ نگاره لوتوس (نیلوفر آبی) در تخت جمشید نشان از اهمیت خاص این گل در نزد ایرانیان است.

گل نیلوفر آبی در ایران باستان و کشورهای آسیایی

گل نیلوفر آبی در ایران باستان و کشورهای آسیایی

حال سالانه گردشگران زیادی از سراسر مازندران و ایران به پارک نیلوفر آبی میایند تا زیبایی این منطقه را از نزدیک ببینند. آغاز گل دهی این نیلوفر آبی یا لاله تالابی بسته به شرایط آب و هوایی از اوایل تیرماه تا اواخر شهریور ماه میباشد. برای لذت بردن بیشتر از دیدن گلها پیشنهاد میکنم صبح زود به آنجا بروید زیرا نیلوفر ها در صبح باز شده و بعد از ظهر بسته میشوند.

امکانات موجود در پارک نیلوفر آبی

جدا از جاذبه های طبیعی که در پارک نیلوفر آبی وجود دارد و علاقه مندان زیادی را به سمت خود میکشاند امکانات رفاهی تفریحی مناسبی مانند:آلاچیق،نمازخانه،سفره خانه،اسکله قایق رانی،اسب سواری و لوازم بازی کودکان نیز تدارک دیده شده تا شما بتوانید روزی خاطره انگیز را داشته باشید.البته گونه های مختلفی از ماهیان هم نیز مانند:کپور،امور،فیتوفاک و یا آزاد پرورشی تولید میشوند که شما میتوانید با کسب اجازه از مدیریت بوستان به تهیه یا صید این ماهیان بپردازید.

پارک نیلوفر آبی

پارک نیلوفر آبی

پارک نیلوفر آبی

پارک نیلوفر آبی

مسیر و آدرس دسترسی به پارک نیلوفر آبی

مازندران_شهرستان ساری_کیلومتر 2 جاده ساری به نکا_800 متر بعد از جاده اصلی _مجاورت روستای آبندانسر

پارک نیلوفر آبی ابتدای ورودی

پارک نیلوفر آبی ابتدای ورودی

 

مناطق پیشنهادی 

سد سلیمان تنگه

شیرین رود 

آبشار اوبن

 

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

 

نوشتهٔ قبلی
معرفی شهرستان چالوس | تصاویر
نوشتهٔ بعدی
آبشار دزده | آبشار درویشان

برچسب ها

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست