مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

شهر تاریخی گسکر گیلان + تصاویر

شهر گسکر صومعه سرا یکی از بناهای تاریخی و زیبای گیلان است که در 23 کیلومتری صومعه سرا قرار گرفته و در حوالی آن ماسال، شاندرمن و تالش را میتوانید ببینید. این شهر تاریخی برجای مانده از دوران قاجاریه است و اثار باستانی باقی مانده در آن حکایت از قدمت تاریخی آن دارد.

این اثار طی تلاش هایی که صورت گرفت در حدود 75 درصد از زیر خاک هایی که انها را مدفون کرده بود کشف و شناسایی شد و منطقه جنگلی هفت دغنان اعتباری شگرف بدست اورد.

شهر گسکر گیلان

اگر قصد سفر به صومعه سرا ، گیلان و یا هرکجای از ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق رزرو اقامتگاه در سایت ایران کجاست بهترین خدمات را دریافت نمایید.

اینستاگرام

[search_form post_type=”accommodation” style=”style2″][/search_form]

از جمله جاذبه های دیدنی شهر گسکر صومعه سرا میتوان به مناره بازار، آثار ماندنی از پل خشتی در روستای پردسر، پل خشتی گازرودبار، سید خروسه در هفت‌دغنان ضیابر اشاره کرد.

 

تمدن تاریخی شهر گسکر

از جمله بناهایی که نشان از تمدن تاریخی این منطقه میباشد میتوان به حمام ، بازار ، اماکن مسکونی و مذهبی ، اثار منقوش ، پل های خشتی موجود و … اشاره کرد نشان از اینست این منطقه دارای تمدن تاریخی بوده و امیر نشین است.

 

شهر تاریخی گسکر

از جمله جاذبه های دیدنی منطقه گسکرات میتوان به روستای «مناره بازار»  اشاره کرد که بسیار دیدنی بوده و گردشگران زیادی را به سمت خود متمایل میسازد.

 

شهر گسکر صومعه سرا

مسیر شهر تاریخی گسکر

این شهر زیبا در بخش مرکزی شهرستان گسکر واقع شده و در 36 کیلومتری از رشت است. گسکر در میان یک جاده قدیمی بنام «شاه عباسی» قرار گرفته و محلی مناسب برای علاقه مندان به تاریخ ایران است.

مناره آجری گسگر

این بنای تاریخی از دوره سلجوقیه برجای مانده و در 9 کیلومتری صومعه سرا واقع شده است. مناره آجری گسکر در جاده شاه عباسی به صورت مخروطی شکل بوده و مقطع آن بصورت دایره ای شکل میباشد که هرچه به بالا میرود از قطر آن کم میشود.

مناره گسکر صومعه سرا

ارتفاع این مناره 9/15 متر میباشد و قطری در حدود سه متر دارد. در قسمت بالایی مناره دو ردیف نقش هندسی وجود داشته که اینروزها تخریب شده و قسمتی از آن فقط باقی مانده است.

از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان گسکر میتوان به هفت دغنان، مناره آجری گسکر، پل خشتی گوراب، مرغانه پرد، پل گازروبار، حمام کسماء، سردابه روستای تنیان اشاره کرد.

همچنین بخوانید:

پل خشتی لوشان

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
تالاب سیاه درویشان صومعه‌ سرا
نوشتهٔ بعدی
روستای کسما صومعه سرا + تصاویر

برچسب ها

, , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست