مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستای کسما صومعه سرا + تصاویر

روستای کسما واقع در صومعه سرا یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است که علاقه مندان به بناهای تاریخی از این روستای تاریخی دیدن میکنند. این روستا در گذشته بعنوان یکی از نقاط استراتژیک بوده که میرزا کوچک خان جنگلی از آن برای مقر نهضت جنگلی استفاده میکرده است.

 

روستای کسما

اگر قصد سفر به صومعه سرا ، گیلان و یا هرکجای از ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق رزرو اقامتگاه در سایت ایران کجاست بهترین خدمات را دریافت نمایید.

اینستاگرام

حمام کسما

از جمله اثار تاریخی کسما میتوان به یک حمام 100 ساله اشاره کرد که دارای دو حوض سرد و گرم بوده و آبی که برای شستشو استفاده میشود از قنات تامین میگردد. روی سقف این حمام در گذشته 9 گنبد وجود داشته است که برای انتقال نور استفاده میشد.

حمام تاریخی کسما

چگونه به کسما برویم؟

روستای تاریخی کسما واقع در 3 کیلومتری صومعه سرا میباشد و شما بعد از 8 دقیقه به این روستای زیبا میرسید. روستای کسما را وقتی به سمت بلوار برادران شهید سرشاد حرکت کنید میبینید.

چهارشنبه بازار کسما

چهارشنبه بازار کسما یکی از بازارهای جذاب و سنتی از محصولات شهر صومعه سراست که در آن میتوانید مواد غذائی، پوشاك، لوازم منزل، وسایل زینتی و لوازم کشاورزی  را تهیه کنید.

چهارشنبه بازار صومعه سرا

مردم روستای کسما با اداب و سنن و فرهنگی اصیل در این منطقه زندگی کرده و این خاک زادگاه هنرمندان و نویسندگانی صاحب نام که میباشد و از ویژگی‌های منحصر به‌فرد «کسما» محسوب می‌شود.

حاج احمد کسمایی که بود؟

حاج احمد کسمایی قبل از آغاز جنبش جنگل از مؤسسان هیئت اتحاد اسلام بود. او به دلیل کار کشاورزی دارای ثروت بود و کلیهٔ مخارج نهضت جنگل مانند خرید اسلحه و مهمات و امکانات دیگر را تا 17 ماه پس از رفتن به جنگل خود پرداخت میکرد. وی طرفداران  زیادی در بین اهالی کسما، اباتر، طاهرگوراب، چمن، ندامان، صومعه‌سرا، کوله‌سر و چمثقال تا تولمات داشت.
کسمایی

احمد کسمایی عقاید مذهبی اسلامی داشت. حاج احمد بعد از سخت شدن جنبش جبنگل اختلافاتی با میرزا کوچک خان داشت و با تصمیمات او مخالفت کرد و وابستگی به ثروتش مسیر او را از بقیه جدا کرد.

همچنین بخوانید:

پل خشتی لوشان

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
شهر تاریخی گسکر گیلان + تصاویر
نوشتهٔ بعدی
پل خشتی گوراب تولم

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست