مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

شهر کومله | عکس های زیبا

کومله لنگرود کجاست

شهر کومله یکی از 5 شهر دیدنی و جذاب شهرستان لنگرود است که در 6 کیلومتری لنگرود گیلان واقع شده است. قدمت شهر کومله به دوره تیموریان می رسد. به دلیل مشرف بودن بر دریا این شهر از آب و هوایی معتدل و مرطوب برخوردار است. کومله مناظر بکر بسیاری از جمله رودخانه های زیبا ، محلات مختلف ، طبیعت سرسبز و جنگل ها را در دل خود جای داده است. از جاذبه های گردشگری شهر کومله می توان به کوه کومله ، منطقه بسیار زیبا و توریستی پرشکوه ، دریاچه کومله اشاره کرد. در ادامه مطالب و عکس های جذاب از این جاهای دیدنی می توانید ببینید.

 

کومله لنگرود

معنی کومله

کومله یعنی پناه گرفتن در جای امن و در اصل کوملا بوده است. از آنجایی که همیشه کوه ها پناهگاههای خوبی به شمار می آمدند در قدیم کشتی بانان یونانی و ایتالیایی که در دریای خزر برای داد و ستد و مبادلات تجاری و بازرگانی تردد می‌کردند، هنگامی که دریا طوفانی می‌شد و اصولاً با خطر مواجهه می‌شدند به این منطقه پناه می بردند.

اینستاگرام

موقعیت جغرافیایی شهر کومله

این شهر زیبا از شمال به پهلوان رود و از شرق به خرشتم لات، از جنوب به کنده زری و زرده گیلی، پرشکوه و ملاط کوه و از غرب به ملاط محدود می شود. همچنین در شمال غرب کومله، شهرستان لنگرود و در جنوب، بخش اطاقور و در شمال شرق آن شهر شلمان قرار دارد. کوهها در جنوب این شهر زیبا و سرسبز قرار گرفته اند و از شرق به غرب عبارتند از: کنده زری، زرده گیللی، پرشکوه، ملاط کوه و لیلاکوه که در ادامه آن به شیطان کوه لاهیجان می رسد. و اما قله سمام، بلندترین قله ای است که در شهر کومله به چشم می خورد. در کومله فقط یک رودخانه جریان دارد به نام خرشتم لات که ادامه آن همان شلمان رود است که از سلسله جبال البرز سرچشمه‌ می گیرد.

شهر کومله

دریاچه کومله (استخر کومله)

این دریاچه از ۳ آبگیر مجزا تشکیل شده است که طول بزرگترین آبگیر در حدود ۱ کیلومتر و  عرض آن ۴۰۰ متر است. فاصله دریاچه تا سواحل دریای خزر و ساحل زیبای چمخاله در حدود ۱۰ کیلومتر است. اطراف این دریاچه زیبا شالیزار برنج و باغهای چایی وجود دارد و در زمستان میزبان پرندگان مهاجری مانند اگرت های کوچک و پرستوهای دریایی است، که در آسمان این شهر در حال پرواز هستند. از امکانات این دریاچه می توان به قایق سواری و رستوران اشاره داشت. این دریاچه در ۴ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود قرار دارد. این دریاچه از طریق کیلومتر ۲ جاده لنگرود به رامسر، فرعی روستای کومله قابل دسترسی است.

 

دریاچه زیبای کومله

دریاچه کومله

نگین سبز کومله

نگین سبز کومله کوهی است که در ضلع جنوبی شهر واقع شده و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. می توان شهرستان لنگرود ، شهر شلمان و چمخاله را از طریق این تپه به تماشا نشست. همچنین زیبایی های اطراف شهر مثل باغات چای و روستاها را با زیبایی وصف ناشدنی تماشا نمود.

نگین سبز کومله

روستای توریستی پرشکوه

روستای توریستی و زیبای پرشکوه یکی از روستاهای شهر کومله لنگرود محسوب می شود. پرشکوه به معنی پره کوه می باشد و علت این نام گذاری قرار گرفتن این روستا در دل کوه با ارتفاع 450 متری است. فاصله این روستای دیدنی تا کومله حدود 1 کیلومتر و تا پل خشتی لنگرود 11 کیلومتر است. مرکبات پرشکوه بسیار معروف هستند و سالانه توجه گردشگران را به خود جلب می کند. علاوه بر مرکبات دارای محصولاتی از قبیل چای ، برنج و کرم ابریشم می باشد.

روستای پرشکوه

نزدیک ترین جاهای دیدنی به کومله


از جمله نزدیک ترین جاذبه هایی که در فاصله ای کم از شهر کومله قرار دارد می توان به:

نقشه شهر کومله

همچنین بخوانید:

جاهای دیدنی لنگرود

جاهای دیدنی گیلان

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.*

نوشتهٔ قبلی
چاف و چمخاله
نوشتهٔ بعدی
6 جای دیدنی خمام | طبیعت گردی گیلان

برچسب ها

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست