مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

اسبومار تالش

اسبومار یکی از مناطق جنگلی و کوهستانی تالش یا همان طوالش است که در 25 کیلومتری غرب دهستان ساحلی جوکندان قرار گرفته است. این منطقه در ارتفاع 1900 متری از دریا قرار گرفته و در زمستان ها به قدری سرد و خنک است که دمای آن زیر صفر بوده و قابل سکونت نمیباشد.

اگر قصد سفر به تالش ، استان گیلان و یا هرکجای ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اقامتگاه نمایید.

ییلاق اسبومار تالش

اسبومار تالش کجاست؟

اگر میخواهید از این منطقه ییلاقی دیدن کنید، باید بگوییم که در 32 کیلومتری غرب شهر هشتپر در دل کوه های تالش مرکزی قرار دارد. از سمت غرب به کانتی کت ، از سمت شرق به روستای بسک ، از شمال به ییلاق سوباتان و از جنوب به دشت شکردشت میرسد.

اسپومر

سوغات اسبومار تالش چیست؟

در هنگامی که به تالش سفر کردید ،   سوغات اسبومار را فراموش نکنید و انواع نان حلوایی ، ساجا نون ، نان تنوری ، انواع لبنیات تازه و … را امتحان کنید . همچنین از جمله غذاهای تالش میتوان به پندیره ویسوج ، سوجادیله ، قورما ، سیرجینه ، کله پلو ، پته ، کباب گوسفند ، مرغ محلی لونگی و … اشاره کرد.

اینستاگرام

سوغات اسبومار تالش

مسیر دسترسی به اسبومار تالش

مسیر دسترسی به اسبومار تالش ، از سمت تالش به این شکل است که شما به سمت هستپر میروید، سپس سه راه ییلاق ، سراگاه ، ماشین خانه ، کیشون بن ، پرده سر ، رزه رسمجی ، بسک ، بلگو ، بوبوناپشت ، ساری چال و در نهایت به اسبومار میرسید.

مسیر دسترسی به اسبومار تالش

اقامت در اسبومار

این منطقه ییلاقی و زیبا دارای بیش از 200 خانه است که در دهستان جوکندان قرار دارد. مسافران در فصول بهار و تابستان به این منطقه ییلاقی سفر کرده و از طبیعت آن لذت میبرند.

اسبومار جوکندان

همچنین بخوانید:

پارک جنگلی گیسوم

ابشار بارزاو لوندویل

سفر به سوباتان

روستای جوکندان کجاست؟

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
آلاچیق درختی خمام | آلاچیق درختی کجاست
نوشتهٔ بعدی
باغ چوکام رشت | عکس

برچسب ها

, , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست