مکان

مطالب تصادفی

مطالعه مطلب

روستای مریان تالش

اگر میخواهید یک روستای تاریخی و زیبا را در استان گیلان ببنیید ، روستای مریان را فراموش نکنید. این روستای زیبا در 37 کیلومتری شمال غربی هشت پر و 143 کیلومتری رشت واقع شده است. محل جغرافیایی مریان ، از شمال به روستای ناوان ، از شرق به روستای سینا هونی ، از جنوب به اراضی جنگلی و از غرب با روستای آق اولر مرز دارد.

اگر قصد سفر به تالش ، استان گیلان و یا هرکجای ایران عزیزمان را دارید ، میتوانید از طریق سایت ایران کجاست اقدام به رزرو اقامتگاه نمایید.

روستای مریان تالش

ییلاق مریان تالش

برای دسترسی به این روستا ، باید از جاده ای که از شهر هشت پر میگذرد عبور کرده و از آن دیدن کنید. در هنگامی که به این منطقه میروید، با دیدن اثار باستانی چون حمام قدیمی ، گورستان باستانی و … پی به قدمت تاریخی روستای مریان تالش برده و به وجود میایید.

ییلاق کرمان تالش

مردم روستای مریان تالش

مردم ساکن این روستا به زبان های آذری و تالشی صحبت کرده و مسلمان و شیعه میباشند. انها برای کسب و کار خود به سراغ دامداری ، باغداری ، صنایع دستی و … رفته اند و شما میتوانید انواع محصولات توتون ، ذرت ، لوبیا ، سیب زمینی و … را در این منطقه ی زیبا ببنید.

اینستاگرام

آب و هوای مریان تالش

زنان خوش ذوق و با سلیقه  ی مریان با تولید صنایع دستی همچون جاجیم ، گلیم ، جوراب و … به بهبود معیشت خانواده کمک کرده و نقش مهمی را ایفا میکنند.

معماری روستای مریان

در این روستا خانه های قدیمی با سقف چوبی لته کوبی شده ساخته شده و به دلیل هوای خنک و سردی که در این منطقه وجود دارد ، درها و پنجره ها کوچکتر انتخاب شده تا سرمای کمتری به خانه نفوذ کند.

اجاره ویلا در مریان تالش

انچه که شما در هنگام مشاهده معماری روستای مریان میکنید این است که از ساده ترین مصالح نظیر کاهگل و چوب برای ساخت خانه های دست نخورده و قدیمی استفاده شده است. اما بعد از زلزله ای که در سال 69 اتفاق افتاد، اکثر خانه ها با ابزارهای بهتری بازسازی و ساخته شد.

جاهای دیدنی روستای مریان تالش

اگر قصد سفر به این روستای جذاب را دارید ، میتوانید از سایر جاذبه های گردشگری نظیر رودخانه گرداگرد ، جنگل های مه الود ، مزارع زیبا این روستا ، گورستان بسیار قدیمی و تاریخی مریان ، حمام مریان دیدن کنید.

مسیر روستای مریان تالش

گورستان مریان ، بعنوان بزرگترین گورستان پیش از تاریخ ایران است که تا اوایل دوران اسلام از آن استفاده میشده است. این گورستان به مساحت 400 هکتار روایتگر تمدن تاریخی این منطقه بوده و به صورت سه طبقه دخمه ای سنگچین شده میباشد.

جاهای دیدنی مریان تالش

حمام قدیمی مریان بر طبق انچه که روایت شده است متعلق به دوران صفوی و قاجاری است. در ساخت این حمام از مصالحی همچون خشت ، ملاط ، گچ و سنگ استفاده شده است و برخی از اثار هنری بر کاشی کاری های آن برای تزئین برجای مانده است و بیشتر انها به سرقت رفته است.

اداب و رسوم مردم روستای مریان

از جمله مراسمی که هرساله در این روستا برگزار میشود میتوان به جشنواره سوارکاری و کشتی اقایان اشاره کرد. همچنین مراسم هایی نظیر روز سلطان ، دروزه ، 45 نوروز ، مراسم بند اوردن باران و…. اشاره کرد که مختص این روستا بوده و طرفداران زیادی دارد.

ییلاق دران تالش

مردم روستای مریان از سازهای نی ، دهل ، سرنا در مراسم های خود استفاده کرده و با اجرای ترانه های عاشقانه آذری شور خاصی به مجالس خود میدهند. در هنگام سفر به این روستا حتما از صدای نواختن نی چوپانان و اواز محلی تالشی که خوانده میشود استفاده کرده و سفر خود را لذت بخش تر کنید.

غذاهای روستای مریان

اگر علاقه مند هستید در سفر ، غذاهای محلی را تست کنید باید بگوییم که در سفر به مریان تالش ، آبگوشت شوربا ؛ آبگوشت قرمه ،  ترش آش ، آش رشته را از دست ندهید و انها را امتحان کنید تا به سلیقه ی زنان تالشی پی ببرید.

غذاهای روستای مریان تالش

همچنین بخوانید:

پارک جنگلی گیسوم

ابشار بارزاو لوندویل

سفر به سوباتان

روستای جوکندان کجاست؟

اسبومار تالش

روستای سراگاه

ایران کجاست : سایت جامع گردشگری ایران

*اگر اطلاعات یا تجربه ای از سفر به این منطقه دارید ، حس خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید

نوشتهٔ قبلی
جیرسرباقرخاله | جیرسر کجاست
نوشتهٔ بعدی
جاده اسالم به خلخال+عکس

برچسب ها

, , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست